Louise Dagbok

Alla inlägg den 14 januari 2010

Av Louise - 14 januari 2010 13:00

Meet my friend Harry.

Av Louise - 14 januari 2010 03:45

Vaknade av Resh väckarklocka i morse, hon har ett system. Den ringer och hon snozzar den en gång, den ringer igen och hon går upp och sätter på kaffevatten sedan tillbaks till sängen. Den ringer igen och hon går upp och bäddar sängen.

Jag vaknade och tänkte att det är lika bra att gå upp, trevligt att sitta och prata lite på morgonen innan hon åker till jobbet. Hon satte på gasvärmaren vid golvet och Tinks gick direkt dit och satte sig. Tinks (katten) är 19 år och har ledproblem så hon älskar att sitta framför den. Jag och Resh satt med var sin kopp kaffe och tittade på morgontv’n, jordbävning i Haiti är den stora nyheten.

Jag har inte behövt äta några allergitabletter alls pga Tinks, vet ej om det beror på att hon är en Siameskatt. Jag har inte klappat henne men hennes hår är ju överallt och hon sitter/ligger väldigt nära mig.


Resh åkte till jobbet och Laura visade mig hur tvättmaskinen fungerar, det är dags att tvätta lite innan jag åker till båten. Sedan åkte Laura till jobbet och jag är nu ensam igen, ska vänta på tvättmaskinen, duscha och sedan ta en tur in till stan igen. Hoppas det inte regnar på mig idag, det är rätt molnigt och kallt, bara 25 grader. *asg*


Men sådan tur hade jag inte, det regnade och blåste men det var ingen fara. Jag tog färjan till stan och gick runt lite. Jag hittade en fin tröja som jag köpte och sedan tog jag en promenad ner till Circular Quay igen och där åt jag lunch. Jag åt lammspett, tzaziki och sallad och till det ett jättegott bröd. Värt varenda krona kan jag lova. Sedan tog jag färjan tillbaks tillbaka till Mosman South, där tog jag bussen upp till Mosman Centrum. Gick runt och kolla lite innan jag satte mig och tog en kopp kaffe och en citronbakelse. Jag fick lite ont i magen av all maräng men gott var det. Tog sedan en promenad hem till lägenheten.


Där låg jag i soffan med mitt sudoko tills Laura och Resh kom hem. Då började Laura med maten på en gång och till middag blev det lammspett med tzaziki och sallad i typ burrito bröd. Det var godare än min lunch, hemlagat är alltid godast. Sedan blev Resh uppringd av en person som hade en ledig plats på hans segelbåt. Det är tydligen ett race i helgen och Resh håller på och lär sig tävlingssegla. Men hon var upptagen så hon kunde inte men hon hittade en kompis som gärna ville följa med. Resh ska vara med och segla Sydney – Hobart nästa år, hon är helt inne i segling just nu. Har aldrig träffat en människa som har sådan energi som hon har. En helt underbar människa kan jag lova er.


Men när klockan tickade mot 23 så var det dags att sussa för mig. Gick in i köket med mitt glas och där såg jag min kompis Harry. Harry är kakerlackan jag träffade första kvällen i köket, han är hur stor som helst och väldigt snabb. Jag lyckades få en bild på honom och sms:ade den till Sverige. Hur ska jag nu lyckas somna med den bilden i huvudet. Jag tycker kakerlackor är jobbiga, men de finns tydligen överallt här i Australia. Vi skyller på värmen, eller hur?




Av Louise - 14 januari 2010 03:14

Sitter i hamnen och har precis atit min lunch. Nu ska jag ta farjan tillbaka till Mosman South och ta en promenad dar.

HOppas ni alla har det bra for det har jag.

Kram kram

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards