Louise Dagbok

Direktlänk till inlägg 21 januari 2010

Dag 17 och andra dagen på trip nr 2

Av Louise - 21 januari 2010 05:00

100121


Dag 17 och andra dagen på trip nr 2


Vid 6 tiden gick Jezza och Pete upp för nu börjar färden mot South Neptune. Jag låg kvar i sängen för jag har fått problem med min höft, det gör fruktansvärt ont när jag står upp en längre stund och under natten när jag vänt mig om så har jag vaknat varje gång jag vänt mig på den höften.


Men som vanligt 7.30 gick jag upp och diskade upp från i går kväll. Det var en del vinglas och grogglas men det gick fort att diska upp. Vi lade oss en bit utanför ön, för där var det djupt och Andrew ville testa något nytt. Men vi var bara där några timmar för det var rätt jobbiga svallvågor, jag kände mig lite dålig i magen. Jag gick och lade mig och vi flyttade oss närmare ön. De andra skulle dyka så då passade Jezza på att ta ut några med ribbåten så vi kunde se lite sälar.

När de dykt klart gick färden tillbaka till North Neptune, vi får hoppas på hajar i morgon. Killarna hade fiskat lite idag så det blev både lammkotletter och färsk stekt fisk till lunch.


Till middag blir det stek igen, men det är gott och det är lätt att göra för många personer. Vi har en ryss på båten och när Jen skulle ha en liten genomgång med honom frågade hon honom om han ville gå ner på dyk nr 1 eller 2, han svarade 4. Han ville dyka 4 dyk om dagen och han ville lämna buren. Han verkar inte förstå eller så gör han det men är bara så jävla korkad. Han tar juice i ett glas, häller i varmt vatten och en tepåse. Hur gott är det på en skala?


Det blev T-bone till middag och en jädrans massa disk, igen. Men idag hjälpte Andrew mig att torka disken. Vi tog en bild på oss som jag ska visa Resh för han hjälper nämligen bara speciella personer. Och jag är speciell, igår tog vi bild på oss i solnedgången. Det kommer vara så sorgligt när jag lämnar gänget här. Jag har till och med fått hjälpa till med säkerhetslinan när någon är nere i buren, det är ett tufft ansvar. Men de litar på mig och tycker jag är duktig så det känns ju kanon. Och kanske får jag komma tillbaka och jobba flera gånger, jag vet inte om jag kommer att klara av att vänta till 2011 innan jag är tillbaka. Eller så åker jag januari 2011 igen, då är det ju varmt och skönt här. Jag måste hålla mig hemma under sommaren, jag bara måste.


I natt hörde både jag och Jezza ett ljud där vi sover, och nu har vi fått Pete att leta efter det ljudet. Andrew har också kolla men vi kan inte lokalisera det, det hörs bara när båten rör på sig och det är ett metalliskt ljud. Det är lite festligt.


I kväll har Andrew ett litet föredrag om vithajar och om forskningen som de jobbar med. Jag har fått så ont i höften att jag inte klarade av att sitta kvar där ute. Jag fick tidigare lite punktmassage av Andrew och det hjälpte tillfälligt. Nä, nu ska jag sova för i morgon är det sista dagen och då kommer hajen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 29 september 2011 15:43

Jag kommer inte att blogga något mer.

Av Louise - 31 augusti 2011 07:31

Jag tar en paus i bloggandet, ha det så bra så länge!     ...

Av Louise - 26 augusti 2011 20:32

En kollega har bekräftat att det är en IKEA prislapp som hänger under bordet på Fritidsresors reklamfilm. Hon kollade till och med upp vad bordet heter så jag är nöjd. Ibland tycker folk att jag överdriver eller att jag ser i syne, men inte den här g...

Av Louise - 25 augusti 2011 21:38

Har ni tänkt på i Fritidsresors reklamfilm att under bordet hänger lappen från IKEA. På IKEA har ju varje möbel en vit lapp hängandes där det står var man hittar den på ta själv lagret osv. Jag är helt säker på att det är en sådan lapp som hänger und...

Av Louise - 24 augusti 2011 09:24

I morse tog jag mig en promenad vid jobbet. Det har inte helt fel, det är ju inte någon direkt naturplats men helt okej väg. Det kommer bli bra sedan när det blir mörkare då det finns lampor och det är alltid folk i rörelse.   I går var det en jo...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards