Louise Dagbok

Direktlänk till inlägg 23 januari 2010

Dag 19 och Adelaide here I come

Av Louise - 23 januari 2010 07:30

Hade ställt klockan på 06.30 för jag ville säga hej då till mina kära fransmän. De skulle flyga ut klockan 8 och Andrew och Jen körde dem till flygplatsen. Jag diskade upp det sista och gick sedan ner till fransmännens hytt och duschade. Jag kunde väl ha duschat i ”crew” duschen men nu var ju deras hytt tom. Jag var klar för avfärd vid 8.30, satt och pratade med Andrew, Jen och Elspeth. Andrew körde O till ett hotell och sedan mig till flygplatsen. Han frågade hela tiden varför jag inte gråter, jag svarade att jag gråter inombords. Det är ju sorgligt att lämna dem, men vi ses snart igen hoppas jag.


Flyget till Adelaide gick bra och bussresan till YHA gick också bra. Incheckning är efter 13 så jag var lite tidig, tog en promenad runt hörnet till Central Market där jag åt lite lunch. Sedan tillbaka till YHA för att checka in. Nu sitter jag i sällskapsrummet och är online men det är ju ingen hemma eftersom vi har några tidzoner mellan oss.


Just nu delar jag rum med två tyska tjejer som inte reser tillsammans. Den ena jobbar på YHA och den andra ska resa vidare till Darwin i morgon. Jag tog en promenad och kollade i lite affärer, hittade en urgullig pyjamas. Och så köpte jag Stig Larsson böckerna till Laura, jag vet att hon läser mycket och de är ju så bra. Jag vill ge något till henne också som tack för att jag fått sova och äta hos dem. Jag åt middag på Nando´s som vanligt sedan tog jag en promenad hem igen. Ringde och pratade med syster, fick vänta till väldigt sent för Michelle spelade handboll. Jag fick sedan reda på att Michelle´s lag vann båda matcherna, duktig flicka. Annars var allt bra där hemma, skönt att veta. Men jag vill att det ska bli lite varmare nu när jag kommer hem, jag tror inte jag kommer klara av att komma hem annars.


Jag lade mig i sängen och kollade på en film innan jag gick och lade mig i min nya pyjamas.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 29 september 2011 15:43

Jag kommer inte att blogga något mer.

Av Louise - 31 augusti 2011 07:31

Jag tar en paus i bloggandet, ha det så bra så länge!     ...

Av Louise - 26 augusti 2011 20:32

En kollega har bekräftat att det är en IKEA prislapp som hänger under bordet på Fritidsresors reklamfilm. Hon kollade till och med upp vad bordet heter så jag är nöjd. Ibland tycker folk att jag överdriver eller att jag ser i syne, men inte den här g...

Av Louise - 25 augusti 2011 21:38

Har ni tänkt på i Fritidsresors reklamfilm att under bordet hänger lappen från IKEA. På IKEA har ju varje möbel en vit lapp hängandes där det står var man hittar den på ta själv lagret osv. Jag är helt säker på att det är en sådan lapp som hänger und...

Av Louise - 24 augusti 2011 09:24

I morse tog jag mig en promenad vid jobbet. Det har inte helt fel, det är ju inte någon direkt naturplats men helt okej väg. Det kommer bli bra sedan när det blir mörkare då det finns lampor och det är alltid folk i rörelse.   I går var det en jo...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards