Louise Dagbok

Direktlänk till inlägg 23 augusti 2010

Exakt 4 månader till Australien!

Av Louise - 23 augusti 2010 21:42

Idag tog jag som sagt var sovmorgon och var inte på jobbet förrän vid halv åtta. Jag promenerade inte efter jobbet för jag hade huvudvärk och var väldigt trött. Så jag jobbade över en stund sedan åkte jag hem och fixade lite saker som jag var tvungen att fixa. Laddade ner lite filmer till Sussi som hon kan titta på när hon ligger hemma och vilar upp sig efter sin operation. Sedan lagade jag lite matlådor, det blev kassler med grönpepparsås. Men jag provade att göra en sås på fetaost, creme fraiche och vitlök, det var skitgott. Nu sitter jag här och det smakar vitlök i munnen, men det gör ingenting.


I morgon är det dags att gå morgonpromenad igen, det är lika bra att köra på mornarna. Jag känner mig själv och jag kommer sluta gå om jag inte gör det direkt på morgonen. Så upp med tuppen i morgonbitti alltså, så det blir en tidig kväll. Jag fixade mina naglar också, det är två veckor tills jag ska träffa Carina och då har det gått 5 v sedan jag var där sist. De har vuxit kan man säga, men jag fixade till det och jag är väldigt stolt hur duktig jag är.


Idag hade vi en föreläsare på jobbet, han pratar om mål och attityder. Man skulle skriva ner sina egna mål, och ett var karriärmål. När jag tänker efter så har jag nog bara ett karriärmål just nu i alla fall. Det är att göra något helt annat, något där jag kan bestämma mina arbetstider själv, jobba utan press och helst där jag inte stressar. Jag är på mitt andra jobb i livet och det är minst lika stressigt som mitt första, att jag inte lär mig. Jag är en perfektionist och jag stressar alltid, det syns nog inte men jag känner det i min huvud. Jag behöver resa bort mer och idag har jag ansökt om några dagar semester. Jag får se vad jag gör men ska försöka resa bort tror jag.


Sandhamn är ett bra ställe för att vila upp sig på. Eller kanske en spa helg någonstans, det vore ju det bästa men det kostar pengar och jag lägger ju alla mina pengar nu till resan och till de få julklappar som jag ska köpa till barnen. Men jag får göra ett hemma spa helt enkelt. Eller önska mig det i födelsedagspresent… det är ju en idé.


Idag är det exakt 4 månader till min resa, snart börjar jag räkna dagarna.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 29 september 2011 15:43

Jag kommer inte att blogga något mer.

Av Louise - 31 augusti 2011 07:31

Jag tar en paus i bloggandet, ha det så bra så länge!     ...

Av Louise - 26 augusti 2011 20:32

En kollega har bekräftat att det är en IKEA prislapp som hänger under bordet på Fritidsresors reklamfilm. Hon kollade till och med upp vad bordet heter så jag är nöjd. Ibland tycker folk att jag överdriver eller att jag ser i syne, men inte den här g...

Av Louise - 25 augusti 2011 21:38

Har ni tänkt på i Fritidsresors reklamfilm att under bordet hänger lappen från IKEA. På IKEA har ju varje möbel en vit lapp hängandes där det står var man hittar den på ta själv lagret osv. Jag är helt säker på att det är en sådan lapp som hänger und...

Av Louise - 24 augusti 2011 09:24

I morse tog jag mig en promenad vid jobbet. Det har inte helt fel, det är ju inte någon direkt naturplats men helt okej väg. Det kommer bli bra sedan när det blir mörkare då det finns lampor och det är alltid folk i rörelse.   I går var det en jo...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards