Louise Dagbok

Direktlänk till inlägg 29 september 2010

1 dag kvar av september

Av Louise - 29 september 2010 20:17

Nu är det bara en arbetsdag kvar i september sedan kommer en riktig höstmånad. Jag kommer att ha 3 dagars semester mitt i månaden för att göra det lite lättare. Det är skönt att kunna vara lite ledig i en tråkig och jobbig månad.


Gick inte upp och tränade i morse, sov till 06.30 istället. Vissa mornar så är det jobbigt att gå upp tidigt. Jag tycker det är jobbigt att gå upp 05.25 måndag till fredag för att gå på ett löpband. Och varför undrar man, för att må bättre, för att gå ner i vikt eller för att för att överleva dagen. Ibland undrar jag om jag mår bättre av det, jag går ju inte ner i vikt och jag överlever ju dagen oavsett hur jobbigt det är. Men jag är glad att jag har min djävul som ligger bredvid mig i sängen och tvingar mig upp på morgonen när klockan ringer. För då försöker jag ju må lite bättre på något sätt.


Idag på jobbet så scannade jag in bilder på Michelle från 2003 – 2004. Det var lite roligt att se dessa gamla bilder, hon var så gullig när hon var liten. Och det är många bilder på henne för hon var hos mig varannan helg då hennes mamma jobbade. Då sov hon hos mig och vi var och lekte med Pia och hennes barn. I morgon ska jag scanna in bilderna från den dagen hon föddes till hennes två års dag. Det kommer bli lika trevligt, alltid lika roligt att minnas den tiden.


Satt på kvällen och började på en ny fotobok till Michelle. Det blir om hennes första år, roligt att sitta och skriva text till bilderna. Jag glömmer bort mig själv när jag skriver vilka som var med, det är ju ändå jag bakom kameran.


Har jag sagt att det är 86 dagar till julafton…

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 29 september 2011 15:43

Jag kommer inte att blogga något mer.

Av Louise - 31 augusti 2011 07:31

Jag tar en paus i bloggandet, ha det så bra så länge!     ...

Av Louise - 26 augusti 2011 20:32

En kollega har bekräftat att det är en IKEA prislapp som hänger under bordet på Fritidsresors reklamfilm. Hon kollade till och med upp vad bordet heter så jag är nöjd. Ibland tycker folk att jag överdriver eller att jag ser i syne, men inte den här g...

Av Louise - 25 augusti 2011 21:38

Har ni tänkt på i Fritidsresors reklamfilm att under bordet hänger lappen från IKEA. På IKEA har ju varje möbel en vit lapp hängandes där det står var man hittar den på ta själv lagret osv. Jag är helt säker på att det är en sådan lapp som hänger und...

Av Louise - 24 augusti 2011 09:24

I morse tog jag mig en promenad vid jobbet. Det har inte helt fel, det är ju inte någon direkt naturplats men helt okej väg. Det kommer bli bra sedan när det blir mörkare då det finns lampor och det är alltid folk i rörelse.   I går var det en jo...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards