Louise Dagbok

Direktlänk till inlägg 8 november 2008

Sista dagen med gänget

Av Louise - 8 november 2008 15:55

Fick inte sova i morse heller, Kevin väckte mig klockan 7. Då ville både Kevin och Doris gå ut och kissa. Det var ingen idé att lägga sig igen så jag gick upp. Jag bäddade rent sängen, satte igång en tvättmaskin, diskade och la mig på soffan.

Vid 10 tiden tog vi en promenad ner till vattnet, blåste lite men det var rätt skönt där nere. Jag lät Doris vara hemma den här gången.

 

Har inte gjort något speciellt annars utan det var inte förrän vid 14 som jag åkte och handlade lite. Jag pratade med syrran om vad de ville ha imorgon till frukost. De är nog inte hemma förrän vid 11 tiden ikväll. Och då ligger jag i mina mysbyxor i min soffa eller så har jag somnat.

 

Var och tände ett nytt ljus hos mamma, det var rätt mycket folk på kyrkogården. Men mamma ligger lite avsides och man är nästan alltid ensam på den kanten. Gjorde ett märke på mammas lyckta, ifall någon snor den så kan man identifiera den. Om de nu är så dumma att de ställer den på samma kyrkogård. Syrrans krans är lika fin fortfarande, hon lyckades verkligen med att göra en egen krans.

 

Pratade med mormor i morse, hon skulle ta bussen till ICA för att handla. Hon hade inte orkat det tidigare i veckan. Hon mår inte så bra efter hon slutade med nikotinplåstret, hon har haft det i två veckor och inte rökt någonting. Hon har verkligen varit jätteduktig. Hon ringde när hon hade kommit tillbaka från ICA, det hade gått bra. Hon ville berätta att hon har fått pengar insatt på sitt konto efter sin syster. Det blev tydligen mer pengar än hon trodde. Men då räcker pengarna till för renoveringen av lillstugan. Sedan pratade jag med pappa och Marita, de bjuder på kalops i morgon med inlagd gurka. Det ska bli smarrigt, det tycker jag om.

 

Nu börjar det bli mörkt ute och klockan är bara 15.30 Jobbigt, och värre blir det.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 29 september 2011 15:43

Jag kommer inte att blogga något mer.

Av Louise - 31 augusti 2011 07:31

Jag tar en paus i bloggandet, ha det så bra så länge!     ...

Av Louise - 26 augusti 2011 20:32

En kollega har bekräftat att det är en IKEA prislapp som hänger under bordet på Fritidsresors reklamfilm. Hon kollade till och med upp vad bordet heter så jag är nöjd. Ibland tycker folk att jag överdriver eller att jag ser i syne, men inte den här g...

Av Louise - 25 augusti 2011 21:38

Har ni tänkt på i Fritidsresors reklamfilm att under bordet hänger lappen från IKEA. På IKEA har ju varje möbel en vit lapp hängandes där det står var man hittar den på ta själv lagret osv. Jag är helt säker på att det är en sådan lapp som hänger und...

Av Louise - 24 augusti 2011 09:24

I morse tog jag mig en promenad vid jobbet. Det har inte helt fel, det är ju inte någon direkt naturplats men helt okej väg. Det kommer bli bra sedan när det blir mörkare då det finns lampor och det är alltid folk i rörelse.   I går var det en jo...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<<
November 2008 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards