Louise Dagbok

Alla inlägg under december 2008

Av Louise - 7 december 2008 20:26

Väckarklockan ringde klockan 8, dags att gå upp. Men jag låg kvar och läste ut en bok. Den var riktigt bra och jag var klar klockan 10. Då gick jag upp och tittade lite på TV4 morgon tv. Sedan var det skidor för hela slanten. Jag tycker det är så spännande när de åker runt runt runt i ett spår.

 

Jag satte igång att skriva klart min receptbok, så nu är den klar. Nu vill jag börja på efterrättsboken. Men i den vill jag ha bilder på det jag skriver in, men det betyder att jag måste baka dem. Mm, det kan bli ett problem. För det första är det dyrt med alla ingredienser och sedan kommer jag gå upp minst 20 kg i vikt om jag ska äta upp allt. Jag tror att mina arbetskamrater skulle ställa upp och käka upp dem men jag har inte bestämt mig ännu.

 

Dags för lunch innan jag åker och kollar på Michelles match. Det blev en hård smörgås med gräddfil och sill. Jag får ju så ont i magen direkt efter jag ätit så det fick räcka så. Sedan stack jag iväg till Tyresö för det var dags för match igen. Och tjejerna var mycket bättre idag. De hade en dålig målvakt i första matchen så de släppte in för många mål. Men det bästa var att de gjorde mål också. De har bara gjort 1 mål tidigare på en match men idag gjorde de massor med mål. Det är en jätteförändring och vi var jätte nöjda.

Efter första matchen så gick vi ner till Tyresö C och fikade. Michelles farmor och farfar kom med Michelles kusin Linnea. De följde med och fikade och det var trevligt. Michelle måste äta något innan nästa match. Nu spelade de mot Tyresö och det var så nära att de vann, men det gjorde de inte.

 

När jag kom hem så började jag laga lite mat. Det blev korv med pasta, det räcker till två matlådor också. Jag tände det andra ljuset och kände att julen snart är här. Det kan ju också bero på att jag ser en stor hög med julklappar framför mig hela tiden. Tänk att jag alltid ska köpa så mycket julklappar. Det är tur att jag inte är en sådan person som säger att jag ger bort lika många som jag får. Då skulle det inte ligga många julklappar där borta. Nu säger många att herregud du är vuxen, du behöver inte några julklappar. Men jag tycker om att få julklappar, men jag kan ge mig själv julklappar. Jag har ju några saker som jag önskat mig, och jag får ge mig ut i mellandagarna och köpa dem till mig själv. Förhoppningsvis blir det lite billigare då.

Jag har fått reda på att nästan alla mina grannar har köpt lotter hos postkodmiljonären. Tänk om de vinner och jag har ingen lott. Det skulle göra mig förbannad. Jag kommer att köpa en lott, men det känns när det dras 150 kr i månaden. Det är väl för något gott i alla fall. Men jag skänker ju redan 250 kronor i månaden till cancerfonden. Men tänk om vi vinner…

Av Louise - 6 december 2008 21:21

Idag gick jag upp klockan 9.00 och jag steg in hos syrran klockan 9.50 Det var bara att gå upp och tvätta sig, sedan iväg. Jag fick en kopp kaffe med nybakta saffransbullar innan vi åkte. Jag, Michelle och Liam åkte mot Gröna Lund och det var riktigt livat i bilen. De var jättesnälla och satt och hade tävlingar. Det var väl mest Michelle som hade tävlingar, hon vann ju naturligtvis också varje gång. Liam blev lycklig av att åka i tunnlar och se Globen. När vi åkte genom korsningen vid Kungsträdgården så gick Mcdonalds clownen över gatan. Vi i bilen vinkade som galningar mot honom och han stannade till och vinkade tillbaks. Det var väldigt snällt av honom och det var väldigt uppskattat av ungarna.

 

Men väl framme på Grönan så började vi med att åka radiobilarna. Hon sa att Liam inte var 100cm men jag sa att det var han visst det. Jag hade ingen aning om hur hög han var men jag är ju bara moster. Men hon mätte och han klarade testet. Så in med ungarna i bilen och sedan var det bara att köra. Och de var bara tre bilar som körde och Michelle var lite aggressiv i sin körning. De andra två tjejerna hade ingen chans när Michelle prejade in dem i ett hörn. Då sa hon som skötte det hela att de skulle gasa och vrida ratten. Men då skulle ni sett, då stormade en morsa banan och var skitförbannad att de satt fast där borta. Tjejen som skötte det hela sa att hon inte fick vara inne på banan men morsan lyssnade inte. Sedan satte hon sig på kanten på banan och då sa tjejen ifrån att där får hon inte sitta. Morsan lyssnade inte men förstod att de skulle inte sätta igång bilarna om hon inte flyttade på sig. Men de började köra sedan och det var jätteroligt tyckte både Michelle och Liam. Sedan gick vi förbi Tomten som satt på stora scen och tog emot önskelistor av barnen. Jag frågade Liam om han ville gå upp och sitta i tomtens knä. NEJ, sa han snabbt. Han skakade febrilt på huvudet, nästan i panik. Men han behövde inte göra det om han inte ville. Men vi gick istället över till andra sidan av Grönan. Där åkte de Nyckelpigan, två gånger för både Liam och Michelle tyckte den var rolig. Sedan åkte de Elefanterna och vi gick in till Pettson och Findus.

När klockan var 12.30 var det dags för lunch, vi hittade ett ställe där vi åt pizza. Ungarna åt upp varsin liten barnpizza med julmust.

Det regnade ju hela tiden så de var lite blöta i baken av allt åkande i karusellerna. Så vi gick runt och köpte några lotter istället för det var dags att åka hem. Vi tog lotter vid chokladen, Gott&blandat och till sist vid Bilarna. Jag sa att nu får det vara nog. Och då vann vi första vinsten. En stor låda med massor med godis bilar. Ungarna blev helt tokiga, ville hem och visa den för mamma och pappa.

 

Mamma ringde till Michelle när vi var i bilen och sa att de inte var hemma. Jag släppte av dem hos Patriks mamma och sedan åkte jag hem. Jag slog in resterna av julklapparna jag inte slagit in än. Jag låg och läste lite och sedan lagade jag lite middag.

I kväll blev det oxfilé, pommes och beasås med massor med sallad. Det var väldigt gott men det tog inte lång tid förrän magen sa ifrån. Jag har haft problem med magen i flera dagar nu och den verkar inte bli bättre. I morgon får jag vila magen så mycket jag kan mellan handbollsmatcher och tvättstugan. Men det löser sig..

Av Louise - 5 december 2008 21:33

I dag hade vi både utbildningsmöte och ett möte om vår hemsida. Utbildningsmötena är viktiga tycker jag, en bra kommunikation med tjejerna. Vi går igenom månaden som gått och jag berättar vad vi ska göra nästkommande månad. Sedan hade vi ett möte med hela företaget om vår hemsida. Det var ett bra möte, många bra förslag kom in. Vi skapade en hemsidagrupp som ska träffas och utvärdera den nya hemsidan. Vi får se hur många gånger vi behöver träffas innan den är okej.

Jag tyckte det annars var en rätt trist dag på jobbet. Ville gå hem direkt efter lunch. Det blev thai till lunch dag, som vanligt. Jag förstår inte kombinationen mellan dressingen, ris och soya. Det är så gott att blanda dem. Jag skulle kunna äta bara det, självklart med några oliver till. Nä, jag äter även kycklingen men lämnar alla grönsaker. Jag tycker inte om varma grönsaker.

 

Men när klockan var 15 slutade jag och drog iväg in till stan för att hämta en julklapp till syrran och Patrik. Efter det åkte jag till Skinnfantasi för att prata om min nya tatuering. Men Lasse satt upptagen med att tatuera och det var andra som satt på kö. Samtidigt så ville jag höra om det var dags för en påfyllnad av mina gamla, de är ju ändå över 10 år gamla.

Men jag orkade inte vänta då jag drog hem.

 

Jag tände några ljus och la mig i soffan och läste en veckotidning. Det var jätteskönt och jag blev lite pömsig. Helt plötsligt så fick jag ett sms av Patrik som innehåll Michelles nya mobilnummer. Hoppsan, min favorit tjej har fått en egen mobil. Någon minut efter så fick jag ett nytt sms där det stod att jag skulle ringa Michelle. Då gjorde jag det och hon svarade glatt. Hon lovade att inte ligga och prata hela natten med Tova. Men det tror jag så mycket jag vill på. Klockan 20 började På spåret men det var inga roliga gäster så jag böt kanal. Kollade på ett gammalt avsnitt av CSI NY.

 

Sedan började en film på TV7 som heter Sharkattack, den handlar om en by i Afrika som attackeras av vithajar. I filmen var de stora som hus men jag vet ju att de inte är så SMÅ. Jag har sett dem på bild.

 

Men om 53 dagar har jag sett en i verklighet, I promise.

Av Louise - 4 december 2008 23:06

Idag har jag haft ont i magen hela dagen. Jag åt inte lika mycket som jag brukar, drack inte lika mycket kaffe eller åt inget mellan målen. Men ändå har jag haft ont i magen hela dagen.

Och idag som det var julbord och allt. När vi kom fram till Sundby Gård så var det väldigt fint och jag kunde inte hjälpa att jag bara vill äta. Så när jag fått min julmust så jäktade jag på Leif att börja röra på sig lite mot matbordet. Så tillslut så kom vi fram till sillbordet och jag lastade på 5 potatisar, massor med inlagd sill, gräddfil och röd lök. Det var verkligen gott. Men efter några minuter var det dags för det andra bordet. Där fanns laxen, rökt hjort kött, skinka, sill och potatis. Det blev nog 4 potatisar till det men så upptäckte jag och Leif att vi missat köttbullarna och prinskorvarna. Så det blev en tredje vända och då blev det 2 potatisar till och några prinskorvar. När det var nere så började jag känna att det är fullt där nere. Men jag gick en fjärde vända och den här gången blev det till bordet med alla efterrätter. Det blev kladdkaka, chokladmousse, chokladkola och andra små julgodisar. Men sedan var det fullt. Det blev lite kaffe ute i loungen vid öppna brasan. Jag och Elinor satte oss där, det var väldigt varmt men skönt.

 När klockan började närma sig 21.30 så ville jag börja röra mig hemåt. Jag körde hem Leif, Peter och släppte av Johan i Gullmarsplan. Men sedan var jag hemma. Oj, va skönt det var. 
Av Louise - 3 december 2008 21:23

Det var inte så roligt idag heller, jag längtade verkligen tills klockan skulle blir 16.30 Jag hade lite trevligt med några kunder, ibland är de riktigt trevliga. Men så tjafsade jag med Peter och det drar verkligen ner på humöret. Jag jämförde honom med Liam 3år, lika jädrans envisa, men Liam lär sig något när han har fel, det gör inte Peter.

 

Jag orkade inte stanna tiden ut, utan jag drog klockan 16.15 Jag körde ut till Tyresö och så genom fönstret att familjen satt och åt. Jag stod där utanför en bra stund utan att de märkte av mig. Men sedan satte jag ansiktet jättenära fönstret, då ser syrran mig och blir jätte rädd. Jag trodde jag skulle åka på stryk, hon lugnade inte ner sig på flera minuter. Jag blev chockad att hon erbjöd mig middag. Pappa Peter hade gjort pannbiff med svampsås och det var jättegott. När Patrik kom hem från jobbet hade han en bula i huvudet, han hade jagat en snattare som inte ville följa med tillbaka in i butiken. Som ni förstår så är Patrik envis och gav sig inte, där av en stor bula i pannan. Killen skallade honom förstår ni.

 

Vi stack iväg när det var dags att bada barnen, hej då Patrik. Fniss, Fniss eller som ungdomarna säger nu för tiden *LoL*.

Jag och syrran åkte till Farsta för att kolla in julklappar, vi hittade en del. Vi sprang runt i lite över en timme sedan bar det iväg hem igen. Jag var hemma till Roomservice, och jag tyckte det blev fint hemma hos Rami. Jag tog en kopp kaffe och en hårdmacka med gräddfil och sill till det.

God natt mina vänner.

Av Louise - 2 december 2008 21:41

Idag har det inte varit så jätteroligt på jobbet, jag är äntligen klar med alla TIL-Tidningar. Jag har vikt och lagt dem i kuvert och äntligen är båda tidningarna klara och i morgon är de på väg till våra kunder. Nästa stora utskick är vår nya version och den ska ut i början av januari. Nästa TIL-Tidning ska inte skickas ut förrän i mars, så det är några månader kvar.

                                                

Pappa ringde från Tyskland, de är där på en buss semester. Allt var tydligen bra och det är ju bra. Efter jobbet åkte jag ut till familjen, hade lite grejor att lämna till barnens julkalender. Blev bjuden på makaroner och köttbullar, alltid lika gott. Vi fikade medans barnen badade. Farfar kom förbi och vi satt och pratade lite. Men sedan åkte jag hem och satte mig i soffan. Jag började kolla på Morden i Midsomer och jag hann med två avsnitt. Jag har sett dessa på tv tidigare men ibland är det skönt att bara ligga och strö titta.

 

I morgon efter jobbet ska jag åka till Farsta för att handla de sista julklapparna. Nä, kanske inte riktigt. Jag väntar på ett paket på posten också, det är kanske den sista julklappen.

Av Louise - 1 december 2008 21:54

Vaknade och var relativt pigg idag, konstigt eftersom jag inte sov tillräckligt med timmar i lördagsnatt. Och det har varit full fart hela helgen. Det blir inte lugnare nu i helgen, tvärtom så blir det rätt körigt nu också. Men jag får vila i mellandagarna, kanske.

 

Sedan var det lite körigt på jobbet också, Sussi var sjuk (det var inte rörigt) så Irene tog hennes kurs. Det innebar att de var tre på supporten första dagen på supportveckan och det kan bli körigt. Nu skriver jag ordet körigt lite för mycket. Men jag var uppkopplad mot en butik på förmiddagen sedan höll jag på med TIL-Tidningen och den måste ut den här veckan. Men efter lunch satte jag mig på andra supporten men då gick min bärbara telefon sönder. Det betyder att jag måste sitta på rummet hela tiden, och det är svårt att komma ihåg att sätta sig aktiv efter man har lagt sig upptagen. Men Tomas har beställt en ny telefon till mig och den ska komma i morgon. Det konstiga var med min telefon att den började söka basstation på rummet (ska inte kunna hända), sedan bara dog den. När jag skulle gå hem så började telefonen pipa och fick liv igen, jag kan inte lita på den tror jag.

 

Efter jobbet stack jag direkt till Toys”R”us för att handla några julklappar till Michelle. Jag tog en vagn ifall det skulle bli stora julklappar. Oj, det blev nio julklappar. Men det blev jättebra klappar, jag är så nöjd. Men det har nu blivit alldeles för många julklappar, så jag har löst det så att några av klapparna får bli presenter i julkalendern. Det får bli de tråkigaste klapparna, typ kläder och sånt. Syrran tyckte vi skulle spara till nästa år, hallå så kan man ju inte göra. Nä, vi löser det så här. Jag köpte en Hasse’s sallad på vägen hem, den var jättegod.

 

Jag slog in alla julklappar så nu är det klart. I morgon åker jag till Farsta och tror jag ska köpa det jag har kvar. Det är inte många saker men det är skönt när det är klart. Jag känner att jag inte har tid sedan. Jag ska med barnen till julmarknaden, Michelle spelar handbollsmatch och lite andra saker.

 

Idag har Ica Kvantum Gustavsberg fått in Kräftinlagd strömming…. Mm!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards