Louise Dagbok

Alla inlägg under juni 2009

Av Louise - 21 juni 2009 22:04

Jag tänkte i går att om solen är framme i morgonbitti så går jag upp tidigt och sitter och njuter på balkongen en stund. Så var faktiskt fallet, solen sken klockan 8, men jag gick upp vid 8.30 Läste lite ur min bok ute på balkongen med en kopp kaffe, mm så härligt.

 

Åkte tidigt mot Oxelösund, ville vara framme tidigt. Det var ingen direkt trafik så det gick fort. Vi fikade och pratade om ditt och datt. De berättade om sin båttur ute på Östersjön och jag pratade om Australien. Vi åkte ner till Nyköping och gick ner till hamnen där vi satte oss för att äta. Vi såg på deras meny de hade utanför restaurangen, där stod det om dagens rätter, pizza och hamburgare. Vi fick ett bord ute men under tak, i alla fall hade Marita tak.

Jag och pappa beställde Pizza medans Marita tog lax med blåmögelost. Hon fick in sin mat rätt fort, servitrisen sa att våra pizzor var på väg. Men efter ytterligare en stund så kommer hon tillbaka och säger att de inte har alla ingredienser så vi kan inte få någon pizza. Så vi beställer Smokey hamburgare med ost och bacon istället. Marita har ätit klart och sitter där och njuter av sitt förhoppningsvis torra vin (servitrisen visste inte om det var torrt eller inte). Men sedan får vi våra hamburgare, utan bacon. Jag vet inte om pappa fick bacon på sin men jag fick det då inte. Men jag orkade inte tjafsa mer, jag var hungrig. Men nästa gång så ska vi ta deras plankstek, den kostade 260 kronor men såg väldigt god ut.


Nyköping Hamnen


 

Sedan åkte jag hemåt, tänkte att nu blir jag fast i köerna men det flöt på rätt bra. Det knorrade ihop sig vid Södertälje och sedan lite till men efter Norsborg så flöt det på. Stannade i Kungens Kurva och handlade lite, åkte in till Pizzan i Älvsjö och köpte sallad till middag och till lunch i morgon. När jag kom hem så började Sällskapsresan, den är så rolig. Somnade en stund men gick sedan upp för att börja packa lite. Det är inte lätt att packa när man inte vet hur vädret är. Jag vet ju att det är vinter och att det är rätt kallt. Men hur ska jag få plats med alla vinterkläder, jag måste välja några. Jag vet inte om jag måste ha med mig sängkläder, måste maila Australien och fråga.

 

Igår var det lite baby varning på Lise. Men jag fick besked i dag att det var falskt alarm. Hoppas hon hinner få ut killen innan jag åker, hinner kanske ut i helgen då och hälsa på.

 

Har lite att göra i veckan, det ska städas (jag tycker det är så tråkigt), vara barnvakt, fixa naglar, fixa håret, handla med mormor, äta middag med syster och barnen och packa det sista. Hur ska jag hinna?

 

God natt mina kompisar…

Av Louise - 20 juni 2009 21:55

Sov till jag vaknade, idag ska jag inte stressa ut till mormor för det tjänar inget till. Så jag tog det väldigt lugnt här hemma innan jag ringde och kolla om jag skulle köpa med mig något. Jag skulle köpa jordgubbar med mig och hon skulle betala för dem.

 

Så jag åkte till Mölnvik först, gick in på kvantum. Hittade en låda jordgubbar men jag hittade också min favoritsill. De har världens godaste inlagda sill, kräftsill. Så det blev en låda av den också, till kostnad av 100 kronor. Sedan fortsatte jag färden mot Stavsnäs, solen sken därute sa mormor. Mormor bjöd på sill, ägg, lax och till varmrätt stek med sås och potatis. Det var lika gott som vanligt, och till efterätt blev det jordgubbar med vispad grädde.

 

Kaffet tog vi ute i solen, det var så skönt att sitta lite i solen. Om nu solen är framme i morgon lär jag missa den också för då ska jag ner till Nyköping.

 

När jag kom hem idag så började jag rensa lite överallt. Måste börja packa någon gång, så jag vet om jag behöver något. Men jag städade undan lite, så i morgon är det grovstädning som gäller när jag kommit hem. Jag rensade min dator lite, la över en del bilder och filmer på min bärbara hårddisk. Nu kan jag fylla den med bilder från semestern.

 

Nu är klockan 22, dags att natta.

 

God natt kompisar.

Av Louise - 19 juni 2009 19:57

Jag sov lite längre än vanligt idag, man är ju ändå ledig från jobbet. Men jag ska ju äta lunch hos syster så det är väl lika bra jag fixar till mig. Var ute hos syster och då kokade jag några ägg och vi drack lite kaffe. Äggen ska vi ha med lite majonäs och fiskrom.

 

Lukas fick sin lunch lite före oss och sedan skulle han sova men det var lite tråkigt tyckte han och skrek en stund. Vi åt sill, ägghalva, potatis och allt man har till. Det var riktigt gott. Patrik jobbade så det var bara jag och syster med barnen. Vi vilade lite soffan innan vi skulle åka till ängen. Men det kom en riktig regnskur, men efter regn kommer sol.

 

Vi åkte till ängen i alla fall, det blev en fika i gräset. Sedan när vi åkte hem hade Patrik slutat jobbet redan. Vi började göra ordning för middagen, det ska grillas. Patrik hade tagit hem stora T-bones, och de var riktigt goda.

 

Men sedan var det dags att åka hem, jag var trött och ville bara hem och lägga mig på soffan. Läste lite nytt från Australien, herregud de har sett en 18 footer (1 foot = 30 cm). Alltså har de sett en nästan 6 meters haj, jag längtar. Det är bara 10 dagar kvar innan jag ställer mina tassar på båten.

 

Nu väntar en cola och en Dajmstrut.

Godkväll min kompisar.

Av Louise - 19 juni 2009 19:41

3 great days of weather and 3 great days of sharks, including one of the largest big girls ever to visit Fox Expeditions. A heavy 18 footer appeared on the second afternoon amazing 4 divers down in our submersible cage and then cruising the surface clearing her smaller sharky friends out of the way as she cruised through.

Av Louise - 18 juni 2009 22:46

Jaha, nu regnar det igen. Tänk att det inte kan vara fint väder på midsommarafton. Det är nu tredje midsommarafton i rad som är skit, jag är så less på det.

 

Idag på jobbet var det tungt, hände liksom ingenting. Vi åt ju i och för sig en midsommarlunch till lunchen och jordgubbar med glass till fikat. Det var gott, sill är aldrig fel. När jag tänker på min sill hemma så kurrar det till i magen.

 

När jag slutat jobbet så åkte jag ut till syster och hämtade henne. Idag ska det ske, vi ska fixa Patriks 30 års present. Krävs lite planering och tid. Han har tydligen varit väldigt nyfiken av sig varför syster ska följa med mig till Mio.

Men vi åkte dit vi skulle och vi hittade det vi skulle göra. Nu är det klart.

 

Sedan åkte jag hem och åt lite middag och sedan blev det lite godis till efterätt. Jag tittade på en ny Wallanderfilm som jag fick i brevlådan igår. Den var rätt okej, lite olustig.

 

Nu har det flyttat in en myrstack i mina ben, vet inte vad jag ska göra riktigt. Jag behöver en massage.

 

Hörs i morgon kompisar.

P.s

Ha en skön midsommar..xxxx

Av Louise - 17 juni 2009 21:26

Syster ringde idag och frågade vad jag skulle göra efter jobbet. När hon frågar sådär så blir jag lite spänd, ska jag vara barnvakt eller är det något annat de behöver hjälp med. Men när hon sa att de skulle äta tacos så tackade jag ja. Jag tycker om tacos väldigt mycket.

 

Men efter middagen så kom frågan: Är det inte smart nu att få upp nya tv’n när syrran är här? Självklart är det så, jag och Patrik började mecka och till slut fick vi tv’n på plats. Då var det dags att åka hem, jag var trött. Jag är ju ändå lite sjuk. Det kände jag idag på jobbet, kunde inte sitta stilla för då hade jag somnat. Jag var tvungen att gå runt lite på jobbet så jag inte började snarka på rummet.

 

Idag blev det också kyckling cashewnötter till lunch, sista gången innan midsommar. I morgon har vi ju midsommar lunch med sill och lite blandat.

 

I går satt jag ju och gjorde barnens fotoböcker, jag gör alltid en om året så de har som minne. Jag gör böcker med bilder jag tar på dem och så skriver jag lite text till varje bild. I går gjorde jag Liam 4 år, Lukas 2 år och Michelle 2008-2009, jag sände iväg ordern på kvällen för jag hade fått rabatt. Men inatt klockan 3 vaknade jag och kom på att Michelle’s bok hade jag inte gjort något på. Den var alltså helt tom. Så jag mailade dem och bad dem makulera ordern och sa att jag kommer lägga en ny order ikväll. Då fick jag svar att tyvärr kunde de inte göra det utan jag får tänka på att förhandsgranska bättre nästa gång. NU BLEV JAG LACK!!!

Men sedan så kom det ett mail där de skrev att de upptäckt att jag var en trogen kund och de skulle undersöka om det gick att makulera ordern ändå. Jodå, jag fick ett mail sedan där det stod att det var inga problem att stoppa ordern. MEN glöm inte bort att förhandsgrandska nästa gång. Nähä, jag lovar.

 

Nu har jag skickat iväg ordern på nytt, förhandsgrandskad.

Av Louise - 16 juni 2009 21:50

Vilken syn det var när Berg sitter bakom Salming när de åker skoter. Hon ser så kär ut när hon sitter där och håller om honom.

 

Åkte till jobbet fast jag mådde dåligt, gjorde lite nytta sedan åkte jag hem efter fikat klockan 14. Jag nös och snöt mig tills jag fick ont under näsan. Jag åkte direkt till apoteket i Globen, köpte Ipren, nässpray och mer blodtrycksmedicin. Sedan hem och vila lite.

 

Ingenting på tv så det blev att titta på skit hela kvällen, förutom Berg flyttar in..

Av Louise - 16 juni 2009 20:00

Rodney Fox Great White Shark Expedition

A whale of a tale! 15 Great White Sharks recorded, with up to 8 each day and a new official record on Rodneys 10 piece puzzle!

It was Big Mulga and Guy who dominated the action around Princess II again, and the number of girls was also on the rise with 7 lovely teethy ladies spotted over the 5 days.

A bonus on the trip out was a whale of a time with a close up encounter with a bold and active Southern Right Whale.

Amoungst all this fun veteran annual cage diver Kristy managed a spare 19 minutes to complete Rodneys 10 piece puzzle in record time in both the boy and girl categories.... Andrew is amazed and says "Well done kristy!" ... although that banged up prop pic could change that .... :o)

Thanks all for great trip! Cheers Tinker

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards