Louise Dagbok

Alla inlägg under juni 2009

Av Louise - 15 juni 2009 20:21

Igår kväll gjorde jag ett test på Facebook. Hur kommer du att dö?

Jag kommer alltså att bli mördad av en främmande person. Jag har blivit känd, en legend och någon sticker en kniv i bröstet på mig en natt när jag är på väg hem. Jaha, jag ska alltså bli känd, inte illa.

I morse spelade Michelle 8:de dels final med Tyrold. Det gick inget bra, de gick inte vidare men de har kämpat bra. Det var ju ändå första gången de var med i Eken Cup. Bättre lycka nästa gång, då vet de ju hur det är.

 

Jag sjukskrev mig i morse, ont i huvudet och ont i halsen. Låg ju hela dagen i går, det blev inte bättre så jag ligger kvar här. Jag gick ner till Ica för att handla lite mat, har ingenting hemma. När jag svängde förbi en hylla så stod BÖ där, herre gud vad rädd jag blev. Har inte sett honom så nära sedan han lämnade jobbet och det är länge sedan. Jag var redo för en fight men jag tror han såg mig före jag såg honom för han gömde sig liksom. Det är ju jag tacksam för. Jag kom på att jag gick och bar på en TIL-Tid kasse, så han måste ha sett mig. När jag gick ut så såg jag ju också att min bil stod parkerad utanför Ica, så han vet absolut att jag finns i närheten. Jag kollade bilen så den var fri från revor, med de kan ju komma senare. Ni som inte vet så anser BÖ att det är mitt fel att han fick sluta. Allt var bra tills jag fick tjänsten som jag har idag, han var nämligen tänkt för den före mig. Med tanke på testet på facebook så ska jag nog vara försiktig. Man vet aldrig.

 

När jag pratade med syster så berättade hon att Lukas nu har börjat klättra överallt. Helt plötsligt under samtalet så hör jag syster säga till Lukas: Akta så inte moster kommer och nyper dig i stjärten. Lukas svarar: Neeeeeee, men tittar lite försiktigt mot dörren.

Det är helt rätt killen, jag kommer inte att nypa dig, jag bara pussas.

 

Vad har jag annars gjort idag. Hm, medans jag kollade på en hel del repriser så hade jag en kött stek i ungen. Det blir några matlådor. Sedan la jag in sillen till på fredag. Men jag letade också efter en present till Patrik. Jag och syster vet exakt vad vi ska köpa men jag har inte hittat någon i Stockholm. Men nu har jag gjort det, med Pias hjälp. Jag skrev en packlista inför semestern, men den kommer nog att ändra lite på sig. Jag brukar ta med mig kläder som jag kan slänga när det är dags att åka hem. Bra sätt att rensa garderoben på, men nu när jag varit ute och rest en del sista året så finns det snart inga kläder kvar att slänga. Men några t-shirt osv finns det alltid.

 

Ikväll blir det en tidig kväll, så god natt kompisar.

Av Louise - 14 juni 2009 20:53

Vaknade av att det regnade så otroligt mycket, var tvungen att kolla planteringen på balkongen. Gick och lade mig igen, försökte läsa lite men somnade hela tiden. Klockan 9.30 fick jag ett mail från Astrid Lindgrens Värld, de behövde hjälp. Det var bara att gå upp och starta datorn, försökte svara dem men under tiden fick jag några mail till. Får fortsätta med detta i morgon.

 

Gick in på Facebook och såg att Ngaire var online, jag startade en chatt med henne och hon blev förvånad att det var jag. Hon frågade om jag hade söndag också, det är 8 timmars skillnad mot Melbourne. Hon skulle precis äta middag och se på en film, jag satt och åt frukost. De har haft väldigt kallt på nätterna, det har legat på 0 grader senaste dagarna. Jag ser inte fram emot det, måste packa mycket kläder låter det som.

 

Hade ont i huvudet, halsen och fick lite feber. Så jag har allstå legat på soffan hela dagen, inte gjort många knop idag. Syster ringde och undrade var jag var men jag sa som det var,,, på soffan. Michelles lag förlorade sina två matcher, men de skulle spela B final på kvällen. Jag gick in på hemsidan för Eken Cup och såg att deras match var struken. De hade inget lag att spela mot så de vart automatiskt framflyttade till 8 dels finalen i morgon. Jag ringde till syster och berättade detta, de hade ingen aning om detta. Men de fick tag på en av tränarna och de ringde till Eken och fick det bekräftat. Ni ser, moster måste ha koll annars går det åt skogen. Hoppas nu att tjejerna vinner i morgonbitti, vi håller tummarna.

 

Jag har alltså inte gjort mycket idag, jag laddade ner 6 st ljudböcker. Bra att ha till semestern, lyssnar mycket på planet mellan London – Singapore. Resan tar ju ändå 12 timmar, sedan är det 9 timmar till Melbourne. Det kommer att bli den längsta resan hittills, jag ser inte fram emot det. Jag mailade Andrew idag också, frågade om det var okej att sova på båten natten före avgång. Det sa han sist jag var där men jag vill kolla, jag har ju inte bokat något hotell rum.

 

Nej nu vänner måste jag nog gå och lägga mig. Jag är riktigt trött och har huvudvärk.

Ha en fortsatt trevlig söndag.

Av Louise - 13 juni 2009 22:11

Ställde klockan på tidigt för idag börjar Michelles handbollsturnering ute på Gubbängsfältet. Jag hade bestämt mig för att ta cykeln, är nog svårt att få parkeringsplats där borta. Men när jag var redo att åka så hittade jag inte cykelnyckeln, blev lite stressad.

Men till slut hittade jag den och hittade även min cykel nere i cykelförrådet. Men jag var tvungen att pumpa cykeln, knappt någon luft kvar i däcken. Men sedan drog jag iväg, oj vad det var jobbigt. Det var ju inte långt men jobbigt ändå.

 

Klockan 9 började första matchen, och efter en stund undrade jag och syster om det var mot 3 åringar de spelade. De var jätte korta, små människor som sprang omkring. Sedan hade Tyrold börjat med att spela man mot man, men det såg mer ut som att de spelade kull. Jag och syster stod och skrattade och vi fick ibland vända oss om för att inte skämma ut oss. Man ska inte skratta åt barn, men det såg fruktansvärt roligt ut när de sprang och jagade varandra.

Tjejerna vann med 19-1, det var rena utklassningen.

 

Match nummer två började klockan 10.20, de mötte ett lag från Estland. Oh my god. These kids are from hell. De första 5 minuterna var som en ångvält drog över Gubbängsfältet. De misshandlade våra flickor, de där anabola ungarna. De kunde inte reglerna, engelska eller hur man beter sig. De körde upp händerna i ansiktet på tjejerna, höll fast dem så de inte kunde röra sig och stämplade tjejerna med dobbarna. I halvlek grät över hälften av våra tjejer, de var så chockade. Men i andra halvlek var det som om våra tjejer var förbytta. Våra fina små tjejer från Tyresö hade förvandlats till Gubbängens moster. Nu fick det andra laget tillbaka lite skit, en tjej fick en varning när hon stämplade Michelle på låret med dobbarna. Då började hon gråta, ha ha ha. Jag vet inte varför de ändrade på sig, kan det ha att göra med att vi runt plan skrek: dra dem i håret, på dem bara, håll fast dem och gör krokben på dem. Okej, vi var inte stolta över oss själva men vi var stolta över tjejerna som bara förlorade med 9 -16. Nu vet de hur det känns att möta ett bulldozerlag.

 

Sedan var det dags för lite lunch, det blev hamburgare. Men match nummer 3 var igång igen klockan 12.20 men nu var det mot Gustavsberg. Och de mosade vi ordentligt igen. Så nu var dagen slut för Michelle, hon är en 01. De som är födda 00 hade två matcher kvar på dagen. Men när jag satte mig på cykeln för att åka hem började det regna ordentligt, så det var tur att Michelle var klar. Det är jobbigt med två killar som vill springa runt att hålla dem stilla.

 

Jag cyklade hem och lade mig och läste en stund innan det var dags att åka och hämta Bosse på Arlanda. De landade på tid så jag var hemma rätt tidigt. Lagade lite mat och kollade på två Wallander filmer som kom i helgen.

 Men nu är det dags att sova, det är ju en regnig dag i morgon också.



(bilden nedan är från matchen mot Estland)

Av Louise - 12 juni 2009 21:03

Skulle gått och lagt mig när jag kom hem igår, inte sitta och hålla på med bilderna. Det var trögt på jobbet, det märks att sommaren är på väg. Men det gör det inte utanför fönstret, det regnade hårt regn. Som tur var det uppehåll när vi var och handlade Thaimat, som alltid lika gott.

Jag visade mina arbetskamrater några små filmer från i går, det var första gången jag använde min nya kamera och filma med. Det blev riktigt bra, jag är jättenöjd.

Pia delade ut t-shirts till alla deltagare på morgonen. Hon och Tomas fick en som det stod Loser på, de andra fick en där det stod att de spöade chefen.

 

När klockan var 15 (trodde aldrig hon skulle bli det) så åkte jag hem direkt. Lade mig på soffan och tänkte läsa lite, somnade och vaknade 17.30 Jag hade jour till Astrid Lindgrens Värld, de ska köra lön och har fått lov att höra av sig till mig. Jag fick lite panik när jag vaknade ifall de hade mailat. Och det hade han gjort, men han hade skrivit att han förmodligen inte kommer att behöva min hjälp i helgen. Men han uppskattar att jag är redo att hjälp dem. Min fråga är: Hade jag något val när min kollega redan hade lovat att vi skulle göra det. Men när frågan kom till mig gällde det bara fredag men när de pratade i telefonen hörde jag att det även gällde lördag och söndag. Jag ska stå på Gubbängsfältet i morgon och på söndag är det mormor. Vi får väl se hur det blir med det.

 

Nu tittar jag på Herbie, när jag var liten såg jag orginalfilmen. Den här är inte lika bra. Jag ser också att det är CSI på kanal 5, ett gammalt avsnitt. Men det är ett av de bästa avsnitten.

 

Det blev lite pytt i panna med stekt ägg till middag, Jag får inte glömma att ladda batterierna till kameran i morgon, då är det Tyrold på Gubbängsfältet som gäller. Första matchen är klockan 9 så ikväll blir det en tidig kväll, I promise.

Av Louise - 11 juni 2009 21:02

Hur kan man vara så jädrans trött? Är så trött att det gör ont i kroppen, det kan inte var bra. Men det sker när jag strular med sömnen, jag måste gå och lägga mig i tid.

 

Idag kom säljarna till jobbet, säljmöte kallas det. Jag var inbjuden en sväng och sa till dem på skarpen. Nä, men jag var sträng det kan jag lova. De vågade inte säga emot mig kan jag lova.

 

Dagen på jobbet var lång och rätt tråkig, händer liksom ingenting. Men ikväll är det Gröna Lund som gäller, vi ska träffas vid 18 tiden. Jag åkte hem och gjorde lite ärenden sedan skulle jag hämtat Leif men han ringde och sa att han skulle bli sen. Jag körde in till Djurgården och var lite tidig men jag ställde mig vid kajen och solade mig. Vädret var så underbart, det kunde lika gärna ha varit regn men vi fick solen. Jag stod och tittade på den nya bergochdalbanan Insane, hel tokig sak. Efter en stund så började alla droppa in, det blev lite sent men det är som vanligt. Jobbar vi med Tidsystem brukar vara vårt interna skämt.


Färjan 


De började 5-kampa, dricka lite öl men sedan var det dags att äta middag. Det blev en sen middag, typ efter 21. Jag tycker det är lite jobbigt att äta så sent, men jag kunde inte göra någonting åt det. Men kladdkakan var riktigt god, väldigt god. Jag vann en datorväska full med 2 kg Dumlekolor, den ska ungarna få av mig. Leif frågade om han fick åka med mig, sedan frågade Peter om han också kunde åka med mig (han bor 200 m från Leif). Han pratar i ett och då sa jag åt honom att han får åka med om han är tyst hela vägen hem. Var han det? Nej, inte mycket.

När jag kom hem på kvällen så var jag tvungen att tagga ner lite. Jag laddade ner bilder och filmer och helt plötsligt var klockan 02. Det kanske inte är så konstigt att jag är trött.

 

Såg i trapphuset att en lägenhet på nedre botten var på försäljning för några veckor sedan. Utpriset låg på 1 400 000 kronor och igår såg jag att den såldes för 1 740 000 kronor. Rätt bra, låter kanon för framtiden. Det är väldigt populärt att bo i Årsta har jag förstått.

 

Nä nu är det dags att sluta för idag.

Kram på er kompisar.

 

p.s

Jag lämnade in bilen och fick ut den tvättad och nyvaxad, så fin.

Av Louise - 10 juni 2009 22:00

Vaknade med migrän i morse, så jag låg kvar en stund i sängen istället för en morgonpromenad. Det tog över en timme för huvudvärken att försvinna men som tur var så gjorde den det. Jag satt med telefonen redo att ringa jobbet och ringa mig sjuk. Jobbade bara till 13.00, sedan åkte jag till Tyresö för ungarnas skolavslutning. Först satt vi på Liams dagis och hade avslutning sedan gick vi till Michelles klass. Tillslut samlades alla på gården (det slutade regna precis då) där hade alla avslutning tillsammans. Rektorn höll ett tal och alla barn sjöng olika sånger. Man ser inte så bra när man står på gården, de stora ser man men de små hör man bara.


Rektorn

 

När det var slut åkte vi hem till syster och började fixa till inför Michelles födelsedagskalas. Som alltid blir det grillade hamburgare på kalaset. Vi dukade inne (första gången) och fixade all mat så det var klart. Sedan satt vi och väntade en stund.

 

Men sedan kom alla, det var många som kom. Vi var väl ca 30 personer sammanlagt, det är många hamburgare som Patrik står och grillar. Det är alltid lika gott. Sedan är det tårta och kaffe och presentöppning. Hon fick en Ipod Shuffle av mig, fulladdad med musik. Hon såg så roligt ut när hon satt med hörlurarna på och vi ställde en fråga till henne. VA, jag hör inte. Det kommer bli mycket sånt nu. Det är väl mitt fel till slut.

 

Jag fick lite panik vid 20 tiden, matchen höll på och jag ville se lite av den. Jag tackade för mig och satte mig i bilen och lyssnade. Jag kände att huvudvärken var på väg tillbaka. Lise ringde när jag var på väg hem, hon var lite ledsen och ville prata av sig. Hon har all anledning och vara ledsen, hennes fd svägerska är en riktig skitstövel.

 

När jag kom hem så hann jag se några minuter av matchen, Sverige vann som tur va. Nu kanske vi en chans till VM.

 

Nä, ska jag orka göra sista Bonnier provet i morgon så är det dags att gå och lägga sig.

God natt kompisar.


p.s

Svar till Love: Jag hejar på Djurgården... :)

Av Louise - 10 juni 2009 07:17

Jag mailade Ngaire (min kompis från Melbourne), jag frågade om hon sett Andrews news från tidigare turer. I natt fick jag svar.


Hi Louise, oh yes I have. I can't contain my excitement, can not wait.
I have asked Andrew if its ok for me to stay on the Princess on the night of the 1st and he said yes, so I will see you on the boat then. YAY!
Lots of Love, Ngaire x

Av Louise - 9 juni 2009 21:24

När jag vaknade i morse så var jag bra trött, jag ställde om klockan och började vända mig om. Men då sa en röst inom mig att res på dig ditt feta arlse, gå ut! Det är inte så jobbigt.

 

10 minuter senare stod jag utanför porten, och det började regna. Men nu står jag här så det var bara att fortsätta gå. Inga pengar hittade jag idag men det var en skön promenad. Jag hämtade upp killarna från Konsum Nord och åkte till jobbet.

 

Idag höll jag på med en bonnierkurs, powerpoint grund. Det var riktigt körigt, men jag lyckades efter några timmar. Nu har jag ”bara” Access grund och advance kvar, men jag tror inte jag kommer att klara dem. Sussi gjorde det och det var verkligen duktigt gjort av henne.

 

När jag åkte hem så såg jag en kille på en cykel kommande emot mig, jag känner den killen tänkte jag. Men när han kom närmare så märkte jag att det var ju killen jag fotograferade i Götgatsbacken när jag var ute på Streetphotography. Det var lite roligt att jag trodde att jag kände honom.

 

Hem och kolla facebook och då hade Andrew skrivit in om den senaste turen. Det var ena tuffa killar han fotograferat. Jag skrev till Andrew att han får låsa in en haj i en bur till mig.

Det som var roligt var att det var folk på den här turen som var med mig på sista turen. Jag är jätteglad över att de nu äntligen har sett vithajarna. Men snart är det min tur.

 

Nu har jag hämtat tvätten och nu ska jag ta det lite lugnt.

Sov gott kompisar.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards