Louise Dagbok

Alla inlägg under augusti 2010

Av Louise - 11 augusti 2010 20:58

Bestämde mig i går kväll att jag inte skulle gå upp tidigt och träna. Jag har för ont i fötterna så jag behöver en vilodag för mina små tassar. Men, klockan ringde i alla fall vid 05.26 men då vände jag bara på mig och somnade om. Det var en riktigt skön känsla.


Idag var det lugnare än i går, det var jag och Sussi glada över. Jag blir lite stressad när det ringer så fort man lägger ner luren. Man är inte så van med det längre, förr i tiden när vi bara var 4 stycken på supporten så var det så varje dag. Men det är lite upp och ner med antalet samtal, svårt att veta när de ska ringa.


Vi har inte fått något bud på vitrinskåpet än, men vi håller tummarna fortfarande. Jag la ut min Twist Step på tradera, jag kan inte gå på den pga mina fötter. Vi får se om jag får några bud, hoppas det.

  


Sedan har jag lagt bud på två filter 72 mm till min kamera. Det är förmodligen ett företag från Kina, det skulle ta 2-3 veckor, men för det priset så är det värt att vänta.


Eftersom Robbie nu har gift sig   och inte längre är ledig så har jag ny skaffat mig en ersättare. Det är Josh Lucas, e han inte HOT  .  Vem vet, jag kanske har bättre tur den här gången!   


  

Av Louise - 11 augusti 2010 10:38

Trodde jag hade en chans men icke, han valde den andra. Jag förstår ingenting.

  



Av Louise - 10 augusti 2010 20:36

Idag var det mycket att göra på jobbet, det ringde i ett. Sedan var jag inte helt överrens med en kollega hur det fungerar på en arbetsplats. Man ska vara trevlig och inte otrevlig mot sina arbetskollegor. Sedan att det bara är mig han är otrevlig mot är en annan 5:a. Han har ju sagt till mig att han inte tycker om mig, det är bara lite jobbigt ibland när han visar det så öppet och är öppet otrevlig. Men så har det ju varit nu i några år så det är ju inget nytt, bara att bita i det sura äpplet. Tur att jag har fler kollegor och att de är som kollegor ska vara.


Idag har jag varit väldigt trött också, fick inte somna som jag skulle igår kväll. Hade problem med ben och fötter i går. Sedan är det ljudet i huset som är jobbiga, varför har de dem när man ska somna. Varför inte mitt på dagen eller mitt i natten när man somnat? Så i kväll ska jag ta mig två Ipren, så får vi se hur det blir i benen och fötterna.


I kväll kände jag ett sug efter rostat bröd med marmelad och ost. Det var länge sedan jag åt det, kanske ska investera i en långfranska och lite ost. Nä, det får vänta en stund till. Idag la jag in mammas vitrinskåp på blocket, 1000 kronor ska vi ha för det. Det är 10 000kronor billigare än vad hon köpte det för 2005. Men man får inte mer för det, om ens det. Får vi det inte sålt så slänger jag det, jag måste få platsen i förrådet till mina saker. Jag betalar 900 kronor i månaden för något som jag inte själv använder. Har nu gjort det i snart 3 år, det är mycket pengar jag betalat ut.


Jag har inte förstått min inspelningsbara dekoder än, jag försöker spela in flera kanaler samtidigt men det går inte så bra. Jag får ett felmeddelande att det krockar, det gör det inte för det är olika kanaler. Men jag får väl ringa supporten…  

Av Louise - 9 augusti 2010 20:50

Somnade utan problem igår kväll, vet ej om det var för att jag åt en Ipren eller för att jag bara somna. Hade problem med både fötter och ben men det var rätt kallt i sovrummet så det gick bra.


Inte lätt att promenera klockan 6 på morgonen, inte efter en slappar dag. Jag åt middag redan vid 16 tiden så när jag vaknade i morse mådde jag lite illa. Så det gick inte så bra att gå i morse, lyckades med 30 minuter i alla fall.


Sussi, Leffe och Tomas var tillbaka på jobbet efter semestern. Roligt med lite nya ansikten, tiden gick relativt fort. Annars var det inte mycket att göra, morgonen var lugn och eftermiddagen var lite mer.


Måste försöka sälja mammas vitrinskåp nu. Jag behöver platsen i förrådet, det tar alldeles för stor plats. Jag mailade ut till jobbet först men i morgon lägger jag ut den på blocket. 1000 kronor för ett väldigt snyggt skåp, det är ju rena klippet.


  


Hittade ett gott recept på Wahlgrens matblogg. Det var på en kladdkaka med täcke av choklad och schweizernöt, kolla in bilden.


  


Om jag vill sälja min lägenhet nu så kan jag lägga ut den för 1 300 000 kronor, det gör min granne. Ska bli intressant att höra vad de fick för den. De har inte gjort någonting med lägenheten, jag har ju målat och lagt nya golv. Sedan har jag byggt ett nytt kök, de hade kvar originalet.

Av Louise - 8 augusti 2010 21:13

Idag har jag inte gjort många knop. Flyttade mig från sängen till soffan i princip. Hade planer på att åka till IKEA men så blev det inte. Jag har kollat på Animal Planet och bara gjort ingenting.


Lagade lite matlåda till i veckan, det blev Herrgårdskyckling. Jag fick receptet från Elinor efter vi tjejer på jobbet var där på middag. Den är hur god som helst och jag tänkte dela med mig av det idag.


  

Gott med lite kokt färskpotatis till.


  

In i ugnen med dig...


  

Färdig efter 20 minuter i ugnen.


  

Gott med lite grönsallad till.


  


Lycka till!

Av Louise - 7 augusti 2010 23:26

Sov tills jag vaknade idag, så jag var vaken vid 8 tiden. Inte mycket att göra en lördagsmorgon vid den tiden. Kom på att min enda äggkopp låg i diskmaskinen men sedan kom jag och tänka på mina nubbeglas. De fungerar perfekt som äggkoppar och jag har ju 24 stycken.

                                  

Idag var det mormor dagen, mötte upp henne som vanligt och åkte och handlade. Hon handlade rätt mycket samt en kaffebryggare. Hon tyckte de på Ica var dyra och ville in på Brisak för att kolla om de var billigare där. Hon tänkte att en bryggare kostar runt 200 kronor, men det var många år sedan. Hon säger fortfarande att mamma köpte den sista till henne men jag rättar henne och berättar att det var jag och syster som gjorde det. Nu har hennes gått sönder och hon har inte fått i sig något gott kaffe på över en vecka. Kaffe och ciggaretter har det varit dåligt med den senaste veckan. Tur att lilla jag kom idag då.


Det hade blivit lite grönt ute hos mormor, det förstår jag med tanke på allt regn som kommit hos henne. Det började även regna när vi satt där i köket och pratade. Jag åkte hem efter 15 och stannade till på Ica för att handla något gott tills i kväll. Där inne var ambulansen och hämtade en kille som halkat på golvet. Han skrek ”ge mig morfin” hela tiden, vet inte om han fejkade skadan eller om det var på riktigt. Men han fick ingen morfin så länge han var där inne i alla fall. Kom hem och tog det lilla lugna.


Sent på kvällen såg jag att det blixtrade till utanför. Det såg ut som skottlossning i mörkret, så jag ut på balkongen för att titta. Tänkte tanken att nu kan de skjuta mig men jag slängde bort den fort för jag ville ju inte missa någonting. Men när jag stod där så hände ingenting. In igen och slängde mig i soffan, då såg jag det igen. Ut på balkongen och då såg jag att det var blixten. Nu ligger jag i sängen och har stängt av allt som går att stänga av i lägenheten för det är häftiga blixtrar där ute, och åska som håller i sig jätte länge.


Men det är ändå sent så det är dags att stänga av den här och sova lite.

Av Louise - 7 augusti 2010 16:28

Mormor har i alla år som jag kommer ihåg pratat om en knarkblomma som växer nedanför köksfönstret. Min morfar tyckte att de hade fina blommor och lät de växa, de trodde det var ogräs. En dag kom en granne förbi och frågade om de odlade knark på tomten.

Efter den dagen så har mormor dragit upp denna växt så fort den visat sig. Detta hände för 30 år sedan, så hon har alltså dragit upp denna växt i 30 år. Nu bad jag henne låta den växa så jag kan se om det är en knarkblomma som hon säger.


Men jag har ingen aning om vad det är, vet ni?


  

Av Louise - 6 augusti 2010 22:33

Var ju lite trött i morse eftersom jag satt barnvakt i går kväll. Syster och Patrik var ute på bio för första gången ensamma sedan de blev tillsammans för rätt många år sedan. Det var en lätt match att vara barnvakt, de la Lukas sedan fick jag lägga Liam och Michelle. En saga för Liam och sedan god natt, Michelle sköter sig själv rätt bra. De var inte glada att de skulle gå och lägga sig så tidigt men jag förklarade att i morgon bitti ska de åka till Kolmården.


I dag fyllde Monica år så det var bara att gratulera, hon är exakt 10 år äldre än mig. Inte för att det syns på henne men vi fyller jämt samtidigt, det var det jag ville få fram. En annan arbetskamrat förlorade en närstående i går och vi fick reda på det idag. Beklagar verkligen sorgen.


Min pappas fru blev sjuk igen och jag tycker så synd om dem. Jag tycker synd om Marita som blivit sjuk igen och jag tycker synd om pappa som ser och upplever allt detta omkring. Tänker på er.


Idag efter jobbet hade jag stämt träff med en tjej på Kilroy resebyrå. Jag hade mailat henne den färdväg jag ville åka och hon kollade upp om det fanns lediga platser osv. Så nu flyger jag till Australien på julafton, är framme i Adelaide på söndag den 26 december. Jag åker inte hem förrän den 27 januari, men jag är hemma i Stockholm den 28 januari. Jag börjar inte jobba igen förrän den 1 februari. Så nu är jag fattig igen… men det fanns tydligen en billigare biljett men den stämde inte överens med dagarna då jag skulle vara i Australien. Men nu vet jag det till nästa gång, men förhoppningsvis har jag tjänat ihop tillräckligt med poäng att jag flyger gratis ner till Australien.


När jag var klar där gick jag ner till Thomas Sabo butiken och köpte min fina ring. Såg att det finns en massa Thomas Sabo smycken på Tradera men de är fejk. Det sitter tydligen en person i Tyskland och gör alla dessa smycken. Jag äger nu en helt äkta Thomas Sabo ring, se här nedan hur bra den passar mig.


  


Nu har jag även gjort armband och halsband till Tilda. Hon ville ju ha en rosa så nu har jag gjort en rosa. Jag passade även på att göra ett armband och halsband till min andra lilla tjej Kajsa. Hon har ju blivit storasyster så hon kan få det i storasysterpresent. Lagade även halsbandet som jag gav till Emma, nu hoppas jag att det ska hålla. Annars får jag laga det igen, det fungerar ju alltid.


Tildas armband och halsband.

  


Kajsas armband och halsband.

  


Nu är klockan mycket och jag vill sova länge i morgon bitti, ska ut till mormor men inte förrän vid 11 tiden. Så vi hörs i morgon kompisar.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards