Louise Dagbok

Alla inlägg den 10 maj 2010

Av Louise - 10 maj 2010 21:31

Jag går upp på morgonen och 10 minuter senare sitter jag i bilen på väg till jobbet. Då är klockan 05.37, klockan 6 står jag på bandet och går. Jag stämplar in 07.30 och börjar jobba, en halvtimme tidigare än schemat. Sedan jobbar jag till halv fem med en halvtimmes lunch. Efter jobbet byter jag om och ställer mig på bandet igen och går. Jag går 45 minuter på morgonen och 45 minuter efter jobbet, men räcker det? Jag är på min arbetsplats 12 timmar de dagar jag tränar så. Men varför gör jag detta?


Jo, jag vill gå ner i vikt och jag vill få bort min värk i benen. Att promenera gör att jag inte har lika ont i benen som jag hade tidigare, så jag vet att det hjälper. Men samtidigt vill jag ju gå ner i vikt och göra det lättare för benen. Men när det inte händer utan det motsatta sker så blir man rätt trött på livet som det är just nu. Sover, går, jobbar, går och sover igen….


Jag är motiverad att gå upp på morgonen, jag är motiverad att stanna och gå efter jobbet men när tar den motivationen slut? Jag vet att den kommer att göra det om inget händer. Jag har hållit på nu sedan den 8 februari, hur lång tid har jag kvar?


Nu har jag lagt av med pasta, ris och potatis. Jag äter bara sallad till min mat, jag har slutat med min medicin, jag har slutat med salt, jag har slutat med socker i kaffet vad behöver jag göra mer. Sluta leva?

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards