Louise Dagbok

Alla inlägg den 12 maj 2010

Av Louise - 12 maj 2010 21:23

Nu när man är ledig så är det ju skönt att kunna ta morgonpromenaden ute i det fria. Istället för att stå på lagret på jobbet och promenera. Men det finns en nackdel den här tiden på året, pollen. Det är egentligen inte en liten nackdel, den är kollosal. Jag har inte märkt av allergin så mycket på grund av att jag åker väldigt tidigt hemifrån och sedan åker jag hem på kvällen. Jag sitter på mitt rum på kontoret hela dagarna och där kommer inte pollen in.

Så idag är jag ledig och jag börjar dagen med en promenad, det var vid halv 9 i morse. Nu sitter jag inne i lägenheten med stängda dörrar och fönster och nyser. Jag nyser, snorar och mår skit, ska det vara på det här viset. När jag fick en diagnos att jag var allergisk mot pollen  ( 7års ålder) sa de att det växer bort. När då?


I går fick jag betyget på min bild jag lämnat in till fotoskolan. Det skulle vara tre bilder men jag lyckades bara hinna med en, de andra kommer senare. Men så här skrev hon om min bild:


     


Inget fel att ha ett favoritobjekt och speciellt inte när det fungerar så bra som den här blomman.  Bra ljus och varma, klara färger. Ska jag anmärka på något så är det nog att skärpan inte är riktigt hundra, men du räddar upp det på ett bra sätt tack vare den perfekt avvägda skärpedjupet som så att säga skapar en illuion av bra skärpa ändå. Du ser också att du kan använda ISO 400 utan att få en massa störande brus. Många är rädda för brus och kör med ISO 100 nästan jämnt, men det behöver man alltså inte. Det varierar från gång till gång vad man kan använda.
 

I morgon ska jag ut till mormor och bygga lite med Lise och Nalle. Hoppas allt går bra.


Kram på er!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards