Louise Dagbok

Alla inlägg den 15 maj 2010

Av Louise - 15 maj 2010 22:04

I morse vaknade jag väldigt tidigt och under natten vaknade jag många gånger. Jag sover fortfarande dåligt på nätterna, det är lite jobbigt. Gick ändå upp vid 8 tiden och tog en kopp kaffe till tv4 morgontv. Men sedan gick jag en morgonpromenad på en timme, det var verkligen jätte skönt och det verkar som vi kommer få en kanon dag.   


Satt sedan en stund på balkongen och man kände verkligen hur det brände på kinderna. Tog det lite lugnt med solen, låg och läste lite på soffan också. Men vid 14 tiden åkte jag in till stan, hittade en parkering mitt emot Strömsborg. Tog en promenad till Riddarholmen, gick runt och kollade läget lite. Gick mot Gamla stan och köpte en varmkorv med bröd, satte mig i solen och väntade.


Vi mötes vid Birger Jarls staty klockan 16. Det kom två guider, en som går först och en som går sist. Den som går sist höll ett litet säkerhetstal gällande vad vi ska ha på oss. Sedan gick vi in i gamla riksdagshuset, väldig säkerhet. Jag gick upp 4 trappor sedan blev det en trappa till upp på vinden, herre jeda mig där uppe var det varmt. Hade bara en t-shirt på mig för det var verkligen en toppen dag idag. Vi fick hjälm och säkerhetssele, sedan var vi klara för en promenad.


  


  


  


  



  


Vi gick 300 meter och det är 43 m över havet. Det var en trevlig promenad, lite jobbig ibland. Kedjan kärvade lite här och där och han sa att det bara var att ta foten och trycka på lite. Som om jag kunde lyfta en fot när jag står där uppe på taket och det känns som att jag ska ramla över kanten. Det gick inte heller så bra att böja sig ner och ta hjälp med handen, jag tyckte det var lite jobbigt. När jag stod stilla på ”stegen” vi gick på utan staket så hade jag problem att ta bilder. Det var jobbigt att se Stockholm genom linsen, men några bilder fick jag.   


Allt som allt så var det en härlig tur, skulle lätt kunna göra om den.

Nu ser jag att det är Dante´s Peak på tv, jag och syster har sett det där berget i verkligheten. Det är en stor målad tavla på Universal Studios, vi åkte förbi med tåget som går igenom hela filmplatsen. 

Av Louise - 15 maj 2010 07:58

Idag har jag bestämt mig att sluta äta magnesiummedicinen, den hjälper inte. Jag har fortfarande mina tics på kvällen, det rycker i benen, det kryper i benen och det värker. Så jag slutar.

Jag har haft problem att somna också, det har nästan varit det jobbigaste.


Men nu har jag löst det. Jag börjar med min andra medicin igen.


Var och hälsade på min familj idag. Fick ett kort på Lukas, han är så söt på dagis. Nu har jag alla barn samlade, det blir så fint.


I kväll är det inget på tv så jag går och lägger mig tidigt.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards