Louise Dagbok

Alla inlägg under maj 2009

Av Louise - 10 maj 2009 19:47

Har varit vaken i flera timmar i natt, hostat tills jag nästan kvävt mig själv. Det var så obehagligt och jobbigt. Men jag kunde inte sova ut i morse utan jag skulle vara hos mormor klockan 10. Vi började med en fika och bullar, vi pratar om allt som hänt under de senaste två veckorna. Sedan var det dags att gå ut och göra lite nytta. Mormor har tydligen irriterat sig på att ljungen växer utanför tomtgränsen ut mot vägen. Nu ska allt bort. Så två krattor, 6 Brisak påsar och en lövkorg sedan drog vi ner mot vägen. Men det började regna när vi kommit ut så då ville mormor gå in igen, men nej sa jag utan nu jobbar vi.

Vi gick ner och mormor visade mig några träd på vägen som ska sågas ner. Men nu var det ljungen som ska bort. Jag hittade ljungen och jag slet bort allt, mormor krattade lite men jag tog över det också. Man kan inte kratta med en krycka i andra handen. Totalt omöjligt, speciellt när hon står och svajjar under tiden. Men det gick rätt fort och mormor blev nöjd.

 

Sedan gick vi in och mormor började med maten, idag blev det kassler med grönpeppersås och potatis. Hon är så rolig, nu hade hon kokat 4 stora potatisar. Hennes sista potatisar. Jag erbjöd mig att åka och handla lite eftersom jag inte kan komma nästa helg. Men nix, jag får inte handla någonting. Så när maten var klar så ser jag henne ta ut 2 potatisar från kylen, kalla potatisar. Då frågar jag henne vad hon sysslar med, då säger hon att jag ska ha dem i matlåda. Hennes sista potatisar. Jag tog en, sedan får hon äta de andra kalla till vad hon vill.

Sedan berättade hon att hon är redo att gå på mammas grav. Så nu har vi bestämt en dag då hon ska komma och lägga blommor på graven. Det är rätt stort.

Hon berättar att något konstigt händer utanför huset. Jag som är ”Profiler” bad henne berätta. Hon lägger ut ett äpple på kvällen under bron, på morgonen är det borta. Hon lägger ut ett nytt på kvällen igen, och det är borta på morgonen. Det är knappast koltrasten som lyckats sno med sig äpplet. Men, är det Minken? Hon har ju en mink som spökar för henne. Det är nog minken som är boven, jag kände att här kan man ta några snygga bilder kanske. Men det blev några på fåglarna istället.

fågel 1


Grönmes

 

När jag åkte hem så stannade jag och köpte Bisolvon, hostmedicin. Vi får hoppas att det hjälper.

Bisolvon



Jag satte mig och tittade på Sverige matchen på tv, grattis Sverige till tredjeplatsen. Men annars låg jag i soffan och löste lite sudoko.

Av Louise - 10 maj 2009 16:18

Det här är min rosa orkidée, den har massor med blommor på sig. En av de som blommar flera gånger per år.

orkidee rosa 


Den här har många knoppar men jag vet inte vilken färg den har, tror att det är den som har vita blommor. Vi får se om några dagar.


orkidee knopp



Här är min present till Åza, hon fyller 40 år och det är lite svårt att hitta på något när man inte känner personen så väl. Men jag hittade en fin liten påse, i den la jag ett gott te, kaffe och chokladtryffel. Hon får även ett fint kort som jag köpt av Sussi, hon vann ett pris med det kortet. Hon är så duktig.


Åzas present


Jag hör av mig senare med vad jag gjort idag... oj oj oj jag har varit riktigt duktig.

See you later.

Av Louise - 9 maj 2009 23:54

Lade mig i badet redan vid 16 tiden, tänkte att jag skulle ligga där en stund och vila. Men jag blev så trött att jag inte vågade ligga kvar. Men jag fixade till mig och var klar för fest 30 för tidigt. Var på festen exakt 18.30, men då var ju inte Åza klar. Sedan började folket droppa in, det var mestadels arbetskamrater, gamla arbetskamrater och så lite gamla vänner. Maten var jättegod och sällskapet också. Jag hostade och tyckte det var lite jobbigt så jag åkte hem vid halv tolv. Jag fick en passagerare med mig som bor väldigt nära mig här i Årsta. Nu har jag tagit en ipren och sak lugna ner halsen lite innan jag lägger mig.

 

Nu är det mormor i morgonbitti, hon hoppades på att det inte skulle regna för vi ska göra utomhusjobb. Men jag tror nog det göra det. Jag får packa ner regnkläder ifall det börjar droppa på oss.

 

Tack Åza för en trevlig kväll.

Av Louise - 9 maj 2009 11:35

Från insidan av balkongen.

Av Louise - 9 maj 2009 11:29

I natt har jag haft det lite jobbigt, började hosta och må dåligt vid 3 tiden. Var tvungen att gå upp och ta febern för jag mådde så dåligt. Men ingen feber, men jag sov i perioder under resten av natten. Vaknade sedan klockan 8 och skickade iväg ett meddelande att det blir ingen promenad för mig idag. Det regnade ju också så det var ju bra det.

 

Låg i sängen till straxt efter 9 då syster ringde för att berätta att hon var på väg till Tyrold dagen i Tyresö C. Hon skulle bara lämna lite grejor sedan åka hem. Jag gick upp och åt lite frukost men sedan började jag ta ut mina växter på balkongen. Började också montera upp mina nya balkongskydd. Jag är så nöjd med dem, nu ser de inte mig längre när jag sitter på balkongen.

balkongskydd

 

Ringde och gratulerade pappa, han hade varit inne på jobbets hemsida och var imponerad hur fin den var. Nu måste jag gör mig i ordning för att åka och köpa lite blommor till Åza som har fest i kväll. Det är bara ta en jädrans massa Ipren så kommer det att gå bra.

Så här mycket har min dill växt på en vecka. Ni kanske inte ser något men det är lite gröna blad här och där.


Av Louise - 8 maj 2009 20:10

Började med morgonpromenad, som vanligt. En rätt slapp dag på jobbet, lite möte sedan var dagen slut. Åkte och hämtade mina balkongskydd före 15 (de stänger då). När jag såg dem så tänkte jag att jag beställd för breda, herregud de är för stora. Men när jag till slut fick upp dem så är de nog perfekt.

 

Pia hämtade upp mig för idag skulle vi till Olle och fixa håret. Jag hoppade av en bit ifrån Olle för jag var tvungen att gå på bankomaten. Men den som ligger närmast Olle var stängd, det var bara att traska på. Jag hittade bankomaten vid NK, jag fick alltså gå hela BirgerJarlsgatan fram och sedan upp mot Regeringsgatan. Men tillslut var jag på plats och fick lite färg i håret. Nu är jag även kortklippt igen, alltså kortare än tidigare. Man kan väl inte säga att jag hade långt hår innan.

 

Nu är det dags för hockey, heja Sverige.

Av Louise - 7 maj 2009 21:42

I går hostade jag hela kvällen och kände mig inte bra. Hade problem när jag skulle sova men av någon konstig anledning så somnade jag utan problem. Jag tror att det hjälper att ha fönstret öppet, andas kall luft.

Gick ut på vanliga promenaden och fick sällskap, av fasantuppen. När jag ställde mig och jobbade för att få upp mobilen för att ta en bild så var han borta. Men jag hörde honom, jädrans va illa de låter.

 

På jobbet hostade jag rätt mycket och det var jobbigt. Elinor hörde mig in till sig och erbjöd mig halstabletter på msn. Som tur var så hade jag Sussis halstabletter kvar. Jag hade en paus på hostandet och höll bara på lite då och då. Det är jobbigt på kvällen.

 

Idag ringde de och berättade att mina balkongskydd är klara, ska försöka åka och hämta dem efter jobbet imorgon. Jag går litet tidigare för klockan 15.30 ska vi vara hos Olle. Jag fick lite annat gjort idag också, beställde lite extra tillbehör till mobilen, tvättstugan och fixade naglarna själv.

 

Jag la in ett inlägg som Andrew hade skrivit på deras hemsida, nu jädrans är brudarna tillbaks vid Neptune Island. Han skriver att de är tunga och väldigt aktiva, I like it alot. Nu jädrans ska det bli bilder på vithajar. Förresten så fick jag ett meddelande idag att min nya kamera är försenad, den kommer inte förrän 5/6. Canon hade inte tillverkat tillräckligt många vid nyförsäljningen, den har bara funnits ute för försäljning i 3 veckor. Hoppas nu att jag hinner få den till semestern.

 

Nu sitter jag och tittar på Criminal Minds, är glad att det är tillbaka efter uppehållet förra veckan. Hm, är det lite sug i thaimagen jag känner. Oj, det är inte långt kvar nu. Bara 13 timmar kvar till lunch.

 

Ta hand om er så hörs vi i morgon.

 
Av Louise - 7 maj 2009 14:35

Hi Sharkers,

Good signs for big early season are that the female sharks have already moved into North Neptune islands, heralding a strong peak season for our expeditions this year. The big Females of early winter are often the fattest and most explosively active and spectacular of sharks.

And due to surprise cancellations, we still have 6 positions on the very first trip of the season starting very soon. This trip (May 23-25), runs over a 3 day weekend with 4 nights accommodation included, along with all live aboard costs.

With now just over 2 weeks to go, any Rodney Fox Facebook fans that can join this first trip of the season boarding May 22 before 9pm and disembarking May 26th before 9am are offered a 10% discount if they quote "Facebook Club" (type this in the dietary preferences section) upon booking online for this date!

In addition to this Rodney Fox himself is scheduled to be onboard as a special extra host.

The weather is often the best of the year in May and June, the water is still warm and with current activity very positive, there might be no better time to join us if you can somehow drop everything and get here in a couple weeks?

book online at www.rodneyfox.com.au or ring Andrew Fox personally at 0428 810 646 for more details.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards