Louise Dagbok

Alla inlägg den 11 februari 2009

Av Louise - 11 februari 2009 22:07

Det är inte skönt att vakna med huvudvärk. Jag vet att jag har drömt väldigt mycket och intensivt inatt. Jag vaknade inte av mig själv i morse nämligen.

Men jag åkte iväg till jobbet som vanligt, måste ju försörja sig.

                                          

Det var inte så farligt drag på jobbet idag, jag gjorde det jag skulle. Nämligen förbereda för nya utskicket, det känns som att jag gjort det nu i flera veckor. Det har jag väl gjort på ett sätt men jag tog en sväng till Australien på vägen. När jag tänker på Australien så tänker jag på Ngaire som bor i Melbourne. Jag har skrivit i hennes Facebook men hon svarar inte. Det är flera som skrivit att de är oroliga för henne, men inget svar. Det är fruktansvärt det som hänt där nere.

 

Jag pratade med chefen idag gällande ny bil. Det är sista vintern för min lilla pärla men nu börjar bromsarna strejka så det är nog dags att titta på ny bil. Jag var inne på Bilia’s hemsida och tittade på nya bilar som finns på lager. Där fanns två S60 för ett väldigt bra pris, så jag fick ett GO av Katarina. Men först blev det lite thai till lunch, smakar alltid lika gott. Jag hann med en fika också innan jag drog iväg till Segeltorp. Jag stack först iväg till Heron City för jag måste hämta biobiljetterna till i morgon kväll. Men det var stängt så jag stack tillbaka till Bilia. Där fick jag veta att de bilar jag sett på nätet redan var borta men det fanns några bilar kvar i samma märke nere i Göteborg. Jag ville ju inte ha någon Bingolottobil eller någon nyans av grön så jag undrade över det. Men den färgen som fanns var rätt fin, en grönblå nyans och den var väldigt lik färgen vattnet har där jag dyker. I like it alot.

 

Stack tillbaka till Heron City och gick in och kollade tv aparater och datorer på Media Markt. Jag skulle vilja byta ut min stora stationära dator mot en bärbar och jag önskar mig en tv till sovrummet. Jag hittade en Samsung 26 tums LCD TV för 5 500 kronor. Den blev jag rätt förtjust i, men jag väntar ett tag till. Jag har ju en fungerande tv i vardagsrummet och när den brakar ihop så blir det nog en 46 tums tv. När klockan var 17 öppnade SF biografen och jag kunde hämta ut de beställda biljetterna till Wallander i morgon. Jag köpte även biljetter till LasseMajjas Detektivbyrå på söndag. Jag och Michelle ska börja dagen med en bio och förmodligen god lunch på Heron City.

 

Jag åkte hem och parkerade bilen, böt kläder och tog en promenad till Gullmars. Där hämtade jag ett paket från CdOn. Jag har beställt Criminal Minds Säsong 2 och SharkWater. Jag gjorde en sallad och började jobba lite med mina bilder, började skapa ett fotoalbum i Gör din egen bok. Men sedan satte jag på SharkWater, en rätt intressant film. Otroligt att en sådan ung kille kan göra en sådan film, han har ju ett rätt intressant budskap.

 

Nä, nu är jag så trött att jag ser dubbelt.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards