Louise Dagbok

Direktlänk till inlägg 28 maj 2010

En spännande dag...

Av Louise - 28 maj 2010 13:30

Ja, den kunde ju inte börjat sämre. Jag försov mig.

Skulle gått upp halv 6 men glömt bort att jag ändrat larmtid och vaknade 05.50 Jädrans vilken fart jag fick, upp och duscha och klä på mig. Lise tog det lugnt hon.

Ut och flytta bilen för den fick jag ingen parkering till i går kväll så jag ställde mig lite knäppt där på kvällen. Men nu ska bilen flyttas så den står okej till på tisdag. När jag hittade en parkering långt bort på min väg så jag sedan att Pia kom åkandes mot mig. Jag ställer mig mitt i vägen och liftar, vad gör kvinnan? Kör förbi. Hon tänkte säkert vad är det för knäpp människa som springer efter min bil klockan 06.15 på morgonen. Så hon körde förbi mig men såg väl att det var jag sedan så hon tog upp mig. När vi stannade vid Lise så hoppade jag ur och hon blev lite paff men sedan åkte vi mot Arlanda.


På Arlanda ställde vi oss i incheckningskön och väntade. Säkerhetspersonalen tog en familj åt sidan och vi undrade varför, men vi kom fram till att vi tror de har knark på sig. De kom och sa att flyget var en timme försenat, aj då men vad ska man göra. Jag kunde ha sovit lite till . Sedan var det vår tur att prata med säkerhetskillen, han frågade efter våra pass, om vi packat väskorna själva, hur köpte vi biljetterna, har vi kvitto på resan, är det våra väskor, vem körde oss till Arlanda osv. Lise svarade att väskan var svärmors, jag svarade att Pia körde oss och att nej vi har inte tagit emot ett paket. Han gick och kollade våra pass och jag sa till Lise att man inte kan säga att det är svärmors väska utan att det är din. Nu kom han tillbaka och han ville att vi skulle gå till ett annat rum. Där fick vi stå och vänta, och vänta och vänta men sedan rev det ut allt ur väskorna och röntgade själva väskan. Han luktade på Lises hudkräm och balsamspray, tog ut allt ur min necessär och sedan packade ner allt igen. Men jag fick hjälpa honom lite för han la ju ner allt fel. Men sedan var allt klart och vi fick checka in. När vi skulle gå genom passkontrollen så pep det på mig och jag blev muddrad, Lise stod och garva.


Men sedan blev det frukost, vi tog köttbullemacka och räkmacka och stora koppar kaffe. Det kostade 271 kronor, den här dagen började inte bra. Sedan ropade de ut att det var dags att gå genom en säkerhetskontroll igen för att komma in till gaten. Så vi ställde oss i kö och såg att det var samma killar som varit lite jobbiga i incheckningen som skulle ta emot oss här också. Och kan ni tänka er, vi togs åt sidan för att nu skulle de kolla handbagaget för de gjorde det inte där nere. Och vi blev muddrade igen…


Men när vi stod där så träffade vi Fritz, han är en gammal arbetskamrat till Lise och man till min frisörs arbetskamrat Mikaela. Han var fast i säkerhetsspärren också, men vad vi skrattade åt detta.


Men sedan fick vi gå på flyget och vi satt längst bak. Så vi fick service först, ha ha ha nu har det vänt tänkte vi. Nu blir allt bara bättre. Så spillde flygvärdinnan ut min öl i mitt knä….


Men flygresan över tog ju bara 7,5 timmar, han flög in all försening och vi landande i Newark i tid.


Fortsättning följer.             

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 29 september 2011 15:43

Jag kommer inte att blogga något mer.

Av Louise - 31 augusti 2011 07:31

Jag tar en paus i bloggandet, ha det så bra så länge!     ...

Av Louise - 26 augusti 2011 20:32

En kollega har bekräftat att det är en IKEA prislapp som hänger under bordet på Fritidsresors reklamfilm. Hon kollade till och med upp vad bordet heter så jag är nöjd. Ibland tycker folk att jag överdriver eller att jag ser i syne, men inte den här g...

Av Louise - 25 augusti 2011 21:38

Har ni tänkt på i Fritidsresors reklamfilm att under bordet hänger lappen från IKEA. På IKEA har ju varje möbel en vit lapp hängandes där det står var man hittar den på ta själv lagret osv. Jag är helt säker på att det är en sådan lapp som hänger und...

Av Louise - 24 augusti 2011 09:24

I morse tog jag mig en promenad vid jobbet. Det har inte helt fel, det är ju inte någon direkt naturplats men helt okej väg. Det kommer bli bra sedan när det blir mörkare då det finns lampor och det är alltid folk i rörelse.   I går var det en jo...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards