Louise Dagbok

Alla inlägg den 13 februari 2010

Av Louise - 13 februari 2010 22:59

Jag satt som sagt var uppe i natt och trodde jag skulle vakna som vanligt vid 7 tiden men jag vaknade vid 11.30 av att det ringde. Hm, dagen är nästan förstörd när man vaknar så sent. Jag gjorde inte så mycket utan kollade lite på tv, det var skönt att slappa helt enkelt.


Gjorde i ordning mig på efter middagen och åkte till syster och åt middag. Som vanligt bjuder syster på god mat, idag blev det köttfärssås med spagetti, massor med sallad och fetaost. Lillskrutten Lukas har fått huvudet rakat så han var störtskön utan hår. Han såg ut som när han föddes, men jag skrattade inte åt honom. När vi ätit klart så åkte vi ner till Trintorp och köpte lördagsgodis till barnen innan vi åkte in till stan. Vi parkerade nere vid djurgårdsfärjan och sedan tog vi en promenad till Järntorget.


Där mötte vi upp guiden till Ghostwalk i Gamla Stan, vi var så många att de delade upp gruppen i 3 mindre grupper. Men ändå så blev vi nog ett tjugotal som gick med vår guide. Vi gick runt i 1.5 timme i Gamla Stan och det var riktigt roligt. Vi hade en jätte bra guide och han gick verkligen in för sin berättelse. Jag frös inte men syster gjorde det, hon borde ha haft bättre skor på sig. Jag hade ju mina Ugg’s så jag var ju varm så det räcker.


 

Här pratar han om pesten.



 

Han berättar om att man brände enris för att slippa känna lukten av döda människor.


    

Morten Trotzig gränd


Körde sedan hem syster och sedan åkte jag hem. Det blev lite popcorn framför sporten, men jag behövde en kopp varm kaffe också för jag kände mig lite kylig. I natt tänker jag inte sitta uppe för det orkar jag inte.


  

Av Louise - 13 februari 2010 12:07

Satt uppe och tittade på tv i går och tänkte att jag skulle hålla mig vaken till OS invigningen. Men så blev inte fallet utan jag somnade i soffan som en stock vid 22 tiden. Men jag vaknade faktiskt 02.50 så jag började faktiskt se invigningen, men det var inte bra, långsamt och tråkigt. Så jag gick och lade mig vid 5 tiden.

Det var skönt att lägga sig i sängen, soffan kan vara skön ibland men sängen tar guld.


Idag händer det spännande saker, så jag lär höra av mig igen. Kram på er.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards