Louise Dagbok

Alla inlägg den 23 februari 2010

Av Louise - 23 februari 2010 19:19

Igår kväll såg jag ett avsnitt av who am I på Viasat History. Det var en radiopratare från Leeds som skulle släktforska. Han har alltid sagt att han var från Irland och att hans namn betyder krigare. Han hittade sin släkt men de var så fattiga och levde på fattighuset, bodde 12 personer i ett rum och delade toalett med 48 andra personer. De tog tidigt av TBC och diarré, det var ingen rolig historia han hittade. Han var riktigt deppig ett tag då en Irländsk historiker berättar att hans namn betyder skallig tjänare, han höll på dö. Killen tyckte att han hört nog då han fick reda på det, jag skrattade så jag nästan kissade på mig. Han kommenterade detta med namnet under resten av kvällen, han hade ju skytigt om hans krigarnamn på puben hemma i Leeds. I slutet fick han reda på att hans farfarsfar krigade i frankrike mot tyskarna, och han blev skjuten i huvudet när han tittade fram från en skyttegrav. Han hade en riktigt sorglig historia bakom sig, men han var från Irland i alla fall.


Idag på jobbet har jag varit jätte flitigt, igen. Jag hittar på saker som ska göra jobbet mycket roligare och intressantare, jag kan nog säga att jag varit väldigt duktig idag. Jag är rätt nöjd med dagen, ska fortsätta likadant i morgon, med början på löpbandet.


Efter jobbet så åkte jag direkt hem, trodde jag skulle till syster och hämta barnen men det var tydligen inte förrän i morgon. Tur att jag ringde från bilen så jag inte åkte dit i onödan. Men jag kan väl inte träffa dem i onödan men jag ska ju dit i morgon. Jag har lovat att hämta Liam och Michelle när de haft handbollsträning. Jag sa att det kostar en middag, och hon lovade det. Sedan ringde pappa idag och han var lite orolig för mormors hus där ute på landet. Hon har ju massor med snö på taket och nu när det ska töa kan det ju bli lite tungt. Jag diskuterade detta med syster och Patrik och vi kom fram till att vi måste fråga henne. Syster pratade med mormor och hon tyckte det lät bra att vi kommer ut och tar bort snön från taket. Johejsan, jag går inte upp på taket säger jag redan nu. Jag kan stå där nere och hålla Patrik sällskap, prata om sommar och sol kanske.


När jag kom hem på min gata så var det total kaos, bilar stod över allt och bussar stod på kö. Men, vad är det som händer tänkte jag. Mitt i min backe, precis utanför ICA Nära hade en SL dubbelbuss vikt sig på mitten och kom inte någonstans. Det gjorde inte bilarna och bussarna som stod runt omkring heller för bussen stod mitt i vägen. Om de hade väntat lite på varandra så hade de kunnat köra förbi men alla skulle fram samtidigt. Jag gick in på ICA och handlade och när jag kom ut hade de löst problemet för allt var borta, förutom bussen då. Han hade verkligen vikt sig på mitten, kom ingenstans.


  


Jag fick låna två toslinkar av Tomas och Peter, nu provade jag dem och oj vilken ljud jag har nu då. Men då blir det till att köpa en toslink på lunchen i morgon. Ha, nu ska jag kolla på tv med bra ljud.


  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards