Louise Dagbok

Alla inlägg den 6 januari 2009

Av Louise - 6 januari 2009 21:43

Började dagen med en promenad runt Långsjön, det var inte så kallt men det blåste. Jag och Kristina pratade så mycket att vi inte märkte hur fort vi gick. Det var trevligt att gå och prata av sig lite, vi har ju inte träffats sedan hennes fest. Vi ska göra om det i helgen.

 

Sedan var det fort hem och duscha för jag skulle hämta Pia om en timme. Men efter duschen så kände jag att någon stoppade något i min näsa. Jag började nysa och höll på ett bra tag. Jag blev dålig på några minuter. Men det hinner jag inte med. Jag åkte och hämtade Pia och vi åkte vidare till Heron city. Vi köpte biljetter till Australia, sedan gick vi ner till Grekiska kolgrillen och köpte mat. Jag älskar kycklingspett med tzatziki, ifall någon missat det. När vi var klara köpte vi kaffe med oss till filmen, jag hoppar ju godis och sånt för det är inte den 23 än. Jag har lovat att inte äta godis och snacks förrän jag åker. Men det gick bra, jag kunde ju knappt andas om jag stängde munnen. Jädrans va täppt jag blev helt plötsligt.

 

Filmen var faktiskt rätt bra, underbara naturbilder och budskapet var viktigt. Jag visste inte vad filmen skulle handla om riktigt men jag kände igen den Australiska historien om urinvånarna när jag såg den. Guiderna som jag hade på mina turer berättade just om ”de stulna generationerna”. Så jag hade hört mycket om det så det var intressant att se det på film. Så mitt betyg på filmen är **** av 5. Gå och se den men tänk på att den är nästan 3 timmar lång.

 

När jag kom hem så stod det någon bakom dörren och slog mig med en feber. Jag fick feber och mår skitdåligt. Chattade lite med Pia om jag ska gå till jobbet eller inte. Jag är ju en sådan person som går om jag inte är dödsjuk men jag ska ju flyga snart och vill inte ha några känningar av detta då. Så mår jag som jag mår nu i morgonbitti så ligger jag nog kvar här i soffan. Jag får lite ångest redan men vi får se i morgonbitti.

 

Nu har jag tagit en ipren och ska gå och lägga mig. Vi hörs i morgon ”people”.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards