Louise Dagbok

Alla inlägg den 24 januari 2009

Av Louise - 24 januari 2009 23:08

Nu har jag landat i Adelaide, jag börjar bli trött. Jag är 9,5 tim före hemma, klockan är 8.30am och det är30 grader varmt ute. Var tvungen att gå ut och få lite sol i ansiktet, mm så skönt. Kram på er.

Av Louise - 24 januari 2009 21:07

Det gick bra att komma på planet och jag fick stolen allra sist. Vi satt bara två bredvid varandra och jag som hade fönsterplats hade 20 cm till fönstret, så vi hade rätt bra utrymme. Jag fick en gravid kvinna bredvid mig, men hon var ofarlig. Hon hade samma problem som jag, kan inte sova på planet. Men efter vi hade fått våran middag som bestod av en grekisk variant av kött med potatis och böner i vitlök. Det var faktiskt väldigt gott och jag åt upp allt. Men efter middagen satte jag på en film och jag såg inte ens hälften, slumrade till hela tiden. Så jag satte då i Ipoden och Snömannen, men under 4 timmar så sov jag till och från. Man såg att det var väldigt soligt utanför fönstret men vi fick inte dra upp gardinerna. Jag sov väl kanske 4-5 timmar i alla fall under den här trippen. Vid 11 tiden på morgonen (svensk tid) var det frukost. Den åt jag inte mycket utav, de gör konstiga frukostar på planet. Och eftersom jag inte ska äta mjölkprodukter så hoppade jag även över filen. Vi landade 18.30 singapore tid (svensk tid 12.30) och sedan gjorde jag Singapores flygplats. Den är väldigt fin men jag saknar flera ställen att bara sitta och relaxa. Jag gick upp och käkade en dubbelwhopper med bacon och ost, pommes och cola. Orkade typ hälften sedan var det nog. Ville bara ha något i magen inför nästa 7 timmar på flyget. Gick och gjorde lite toalett, borsta tänderna osv. Sedan köpte jag en medium Latte och väntar nu på att få gå in i gate 22.

 

Nu ska jag alltså till Adelaide och där ska jag sitta och vänta på nästa flyg. Jag har fått en bekräftelse att taxi är bokad till mig och som kommer att stå och vänta på mig i Port Lincoln. Trevlig service de har där nere.

 

So Long vänner

Av Louise - 24 januari 2009 13:40

Nu sitter jag i Singapore och väntar på nästa flyg. Har köpt en medium Latte och är rätt nöjd. Kram på er.

Av Louise - 24 januari 2009 12:25

Nu sitter jag i London och väntar. Jag beställde en stor Latte, den var stor. Nu har jag 3 tim kvar innan nästa flyg avgår till Singapore. Kram på er.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards