Louise Dagbok

Alla inlägg den 12 januari 2009

Av Louise - 12 januari 2009 21:43

Okej, jag var trött igår kväll och gick och lade mig redan klockan 22. Men när jag ligger där och läser min bok så hör jag ett ljud i vardagsrummet som jag inte känner igen. Jag reagerar men fortsätter att läsa. Men så hör jag ljudet igen, två gånger till och med. Nu spänner jag mig och tittar ut mot vardagsrummet. Jag vet ju att ingen är inne i lägenheten men det var ett konstigt ljud. Men när det låter igen så gick jag upp och ställde mig i vardagsrummet för att få svar på vad det är som låter. Men då har det slutat att låta.

Men någonting ville att jag skulle gå upp så jag satte på tv’n och satt och kollade till 23.30 Nu somnade jag direkt.

MEN, klockan 04.00 börjar min hemtelefon pipa och då visar den att batteriet är slut. Den slutar inte att pipa så det var bara att gå upp och ställa den på laddning i köket.

Men faktum var när väckarklockan började ringa så var jag relativt pigg.

 

Idag var det mycket på jobbet. Jag hade fullt upp med seminarierna som vi ska ha i februari. Jag gjorde i ordning ett underlag med alla nyheter som vi ska skicka ut till alla kunder. Så helt plötsligt så var klockan ”gå hem” och det var ju riktigt skönt. Jag hade bestämt mig för att åka och träna idag så jag har peppat mig själv hela dagen. Men när det var dags att åka hem så var jag nära på att bara åka hem men jag åkte till Västertorp istället.

 

Det var fullt på löparbanden så jag satte mig på motionscykeln istället. Jag han köra 10 minuter av fettförbränningsprogrammet innan ett band blev ledigt. Sedan gick jag i 35 minuter på det. Jag lyssnar just nu på Jo Nesbo och hans bok Snömannen. Den är riktigt spännande och det är svårt att sluta lyssna. Men det är så tråkigt att träna, varför tycker jag inte att det är roligare? Jag trivs ju att promenera ute så varför inte inne. Men det är bara att fortsätta. Men jag gick ner och solade en stund också, måste ju få en liten grund innan jag åker nästa fredag. När jag kollade 5 dygns prognos så ska det bli 38 grader varmt i morgon i Port Lincoln. Jag tror inte att solskyddsfaktor 18 kommer att räcka, måste till apoteket och köpa högre faktor.  

 

Idag läste jag också att det har varit flera hajattacker i Australien. Många kanske skulle boka av resan men hallå, det är ju hajar jag vill se och jag kommer att vara i en bur. Så jag tycker det låter som bra nyheter, fast inte för dem som blir skadade. Jag skulle kunna få en rispa eller något så jag har ett bevis hem till Tomas. Han har sagt att han vill ha bevis på att jag dykt med vithajar. Bildbevis kommer alltså inte att räcka, jag får helt enkelt sträcka ut armen och dra den mot hajens mun. Någon jädrans tand gör väl jobbet. Tänk att ha ett hajärr istället för en tatuering, det vore något. Det är det inte många som har här hemma i Sverige.

 

Jag provdrack en Cola Zero idag och jag tycker inte om den. Nä, tacka vet ja riktig Coca Cola.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards