Louise Dagbok

Alla inlägg den 11 januari 2009

Av Louise - 11 januari 2009 20:48

Se mig vinka,

blunda så ser du,

jag lovar att jag ska vinka extra mycket

så du inte kan missta dig.

 

Var inte rädd. Jag mår bra,

du lever i mitt hjärta.

Jag ser och jag älskar,

visst känner du min kärlek?

 

Överallt där jag är, finns du.

Överallt jag går, finns du.

När jag sover, sover du bredvid.

Jag är aldrig ensam, aldrig går jag själv.

 

Fast dina fotavtryck inte syns, finns du.

Fast din röst inte hörs ut, skrattar du.

Fast dina armar inte kramas så det känns,

så visst kramar du.

 

Vi syns igen det vet både du och jag.

Jag gråter inte, mina tårar faller till marken.

Jag skrattar istället, du ville se mig glad.

Livet är så mycket oändligare än du tror, lilla mamma.

Av Louise - 11 januari 2009 20:48

Hade ställt klockan på ringning klockan 6.45, hade nämligen bokat tvättstugan klockan 7. Jag var lite trött men tänkte att jag måste tvätta. Vi har ju bara en tvättstuga nu när de börjat borra bergvärme. Så det var bara masa sig upp och tvätta. Jag slängde in två maskiner och efter 45 minuter gick jag tillbaka för att slänga in mer. Då hade en av de icke svensktalande grannarna börjat tvätta i den stängda tvättstugan. Hon stod och sneglade på mig när jag tog ur tvätten ur maskinerna. Jag vet att hon brukar ta maskinerna om man inte tvättar sista timmen. Men den här morgonen var jag inte snäll, så jag stängde igen dörren så hon inte såg om jag slängde in mer tvätt. Nu gjorde inte jag det utan jag skulle bara torka det som var kvar. Men jag orkar inte ta den diskussionen med henne. Hon är en sådan person som slänger in en tvätt när det är 5 minuter kvar att tvätt tiden. Så när man kommer och frågar varför hon börjat tvätta på en annans tvätt tid så svarar hon alltid, snart klar. Men hallå tanten, maskinen tar 45 minuter och det är 40 minuter kvar, vad menar du med snart klar. Nä, jag orkar inte bråka med henne idag så jag stängde dörren så hon inte kunde stirra på mig mer. Jag kände mig lite som en tvättstuge bitch.

 

Gick runt och plockade lite i lägenheten, plockade fram lite kläder som jag ska packa ner. Skulle sätta upp tavlorna jag fick i julklapp men borrmaskinen var urladdad. Så det får bli en annan gång. Syster och familjen var på Ikea och ringde när de var klara att åka hem.

 

Mötte upp dem vid mammas grav. Jag hade köpt en hjärta med en ros samt en liggande ängel som jag la på gravstenen. Sedan tände vi två ljus. Jag skulle hälsa från mormor till mamma.

Vi åkte hem och jag lagade tortellini med gorgonzolasås. Jag gör den med bacon och grädde och serverar med tomat och löksallad. Det är så fruktansvärt gott att det är svårt att sluta äta när man börjat. Men jag måste sluta för jag får alltid en laktoschock efter jag ätit detta.

Det var bara jag och syster som åt de andra fick carbonarasås. De är inte så förtjusta i gorgonzola. Efter maten visade jag hajfilmen jag hittade igår för Liam. Han var så imponerad och det var så kul att höra honom förklara vad som hände på filmen och han avslutade hela tiden med att dykaren klarade sig. När killarna badade så tittade jag och syster på flera haj filmer som de lagt ut på Youtube.

 

Åkte sedan hem och under bilfärden fick jag lite migrän och vid Älta började magen knorra. Jag hann hem precis hem innan laktoschocken slog till. Tur att jag hann hem för det är inte att leka med att få en sådan.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards