Louise Dagbok

Alla inlägg den 27 januari 2009

Av Louise - 27 januari 2009 21:24

Jag och Ngaire gick och åt frukost innan det var dags att gå på båten. Vi bestämde oss för att vara där vid 9 tiden men vi var tidiga och var där redan vid 8.45 Ingen annan gäst hade kommit än så vi gick runt och hälsade på alla. Det kändes bra att vara ombord igen. Det var som om jag inte har gick av den förra gången. Men sedan började de andra gästerna komma ombord, en salig blandning.

Vi blev lite sena för slaktaren hade glömt bort att leverera tonfisken och det andra äckliga. Men när de fått ombord allt så åkte vi iväg. Det var lite roligt att se alla andra vara så spända över äventyret.

Jag tog ett snack med Jen och Andrew om att jag ville stanna över nästa resa också. Men den var nog fullbokad men de skulle kunna fixa att jag får stanna ombord som en ”helper”. Det vore toppen, så vi hoppas först på att få se hajar men annars får jag stanna ombord.

Det tog ungefär 5 timmar ut till Neptune Island, där fanns redan Calypso. Men de hade inte sett någon haj.

 

Tim och grabbarna fixade ordning betet så nu är vi redo för Great White Shark. Vi fick lite kallskuret till lunch med sallad och bröd. Det smakade helt okej. Det är inte samma kock som sist, den här killen heter Jeremy. Det kom ingen haj idag. Vi fick kött, sås och potatis till middag.

 

Helt plötsligt så frågar Andrew mig om jag vill följa med ner i buren. Självklart, ett dyk är ett dyk. Så på med dykardräkten, viktbältet (20kg) och flaskan. Det var jag, Andrew och två killar till. Det var riktigt svart där nere och vi såg inte så mycket. Men det var en stor vit StingRay. Den var riktigt stor men det var svårt att fotografera i mörkret. Min kamera är inte gjord för nattdyk. Men det var ett bra tag sedan jag gjorde det så det var spännande. En av killarna tog mitt hörn, så får man inte göra.

 

Jag och Ngaire var så trötta så när klockan var 22.45 gick vi och lade oss. God natt och bättre GWS tomorrow.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards