Louise Dagbok

Alla inlägg den 13 januari 2009

Av Louise - 13 januari 2009 21:28

Överlevnads kitt

 Detta är mitt överlevnadskitt som jag ska ha med mig.


Det var ingen rolig dag på jobbet, trist helt enkelt. Jag skickade ett grattis sms till Sussi som fyller 40 idag och ett till Lena (mammas vännina) som fyller 60 år. När jag kollade hur många grader det var i Port Lincoln Australien så var det 41 grader och klockan var 17 på kvällen. Helt otroligt, det är tydligen värmebölja där nere.

Jag längtade hela dagen att den skulle ta slut och den gjorde det till slut.

 

När jag slutade åkte jag till Farsta för att handla solskyddsfaktor. Jag hittade en nr 30 för kroppen och nr 25 i ansiktet. Så jag får helt enkelt lämna oljan med nr 5 hemma. Jag som hoppades få lite färg, med 30 lär jag ju inte ens bli ljusbrun. Jag köpte klubbor också, de har tydligen krympt. Hon sa att de aldrig haft större, även om jag sa att jag köpt 100 st för 4 månader sedan. Nej, jag hade inte gjort det. Okej, Pia och Sussi ni åt inte mina klubbor för jag köpte dem aldrig.

 

När jag åkte hem så köpte jag världens godaste kebab. Så jag satt i soffan och måfflade i mig kebab medans jag kollade på 2 ½ män. Det är så roligt att jag skrattar tills jag sväljer i fel strupe. Att Charlie Sheen var  så rolig, hade jag ingen aning om.  Men sedan gjorde jag något dumt, jag ställde mig på Stepper. Jag har inte steppat på länge men den kan ju inte bara stå där och samla damm. Så jag ställde mig på den och drog igång, men efter 8 minuter i snabb takt så fick jag ont i häcken och i fötterna. Så, det var i alla fall 8 min mer än annars. Får väl ställa mig där i morgonbitti också, det kanske blir i 9 minuter då.

 

Boktips!

Nu har jag läst ut Björn Hellbergs bok Inte Önskvärd. Den var också rätt okej. Det ska ju föreställa kriminalroman men jag måste ändå säga att han inte håller måttet om jag jämför med de engelska författarna. Men den får *** av 5.

 

Nu vet jag inte om jag är ute och cyklar men det är mycket om vithajar nu för tiden. Jag vet inte om det är för att jag lägger märke till allt. För det första så står det ju i tidningen om vithajs attacker i Australien och nu så var det en av läkarna i Dr House som berättade att han dykt utan bur med vithajar. Han stötte på en tjej och ljög om buren men ändå. Eller så börjar jag få resfeber.

Av Louise - 13 januari 2009 13:22

Kanske ett jobb för mig?

Av Louise - 13 januari 2009 10:31

Nu testar jag att blogga fråm mobilen. Ha en bra dag.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards