Louise Dagbok

Alla inlägg den 10 januari 2009

Av Louise - 10 januari 2009 21:39

Vaknade av larmet klockan 9, dags att gå upp alltså. Käka lite frukost, sedan var det dags för att titta på lite alpint. Jag skulle inte träffa Lise förrän 12.30 så jag kunde ta det lite lugnt på morgonen.

 

Vi träffades på ett fika utanför Lise, hon skulle med bussen efter 14 så det blev en snabbfika. Vi pratade om våra familjer och om oss själva. Det är skönt att få prata av sig lite. Vi hinner inte ses innan jag åker så vi har bestämt att träffas så fort jag kommer hem. Efter vi fikat klart så åkte jag och köpte en gravblomma och en ängel till mamma. Jag åker och lämnar den på mammas grav i morgon då det är redan årsdagen. Tänk vad ett år har gått fort, ibland känner jag lite skuld att jag har mått bra under detta år. Att jag har skrattat och mått rätt okej. Men jag vet att mamma hade velat att vi skulle leva på som vanligt. Det förstår jag ju men det känns att detta år har gått lite väl fort.

 

Sedan gjorde jag inget speciellt hemma, bara tog det lugnt och slappade i soffan. Såg en rätt rolig videosnutt på Youtube. Jag har lagt ut den i ett tidigare inlägg.

 

Det är ingenting på tv så jag får lägga mig tidigt och läsa en bok.

 

Boktips!

I morse började jag läsa en ny bok av Björn Hellberg. Den heter Inte  önskvärd, jag har precis börjat läsa den så jag kan inte riktigt säga hur den är. Men om jag går och lägger mig nu så kommer jag nog läsa en hel del ur den. Jag berättar mer i morgon.

Av Louise - 10 januari 2009 18:34

Kolla in den här filmen när vithajen byter plats med dykaren.

Vithajen fastnar i buren, drar sönder den och lägger sig i buren. En av dykarna dras ut ur buren medans en annan dras upp av personalen. Dykaren som dras ut ur buren fortsätter att filma. När hajen har dragit så simmar dykaren tillbaks i in buren genom det stora hålet och tar sig upp på båten.

Helt otroligt, felet dykarna gjorde var att dyka med små vithajar. De får alltså skylla sig själv.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards