Louise Dagbok

Direktlänk till inlägg 26 januari 2009

Jag har jetlag

Av Louise - 26 januari 2009 21:23

Satt i soffan i går kväll och försökte verkligen hålla ögonen öppna men det gick inte så bra. Jag måste ha somnat mitt i filmen för jag vaknade upp när filmen var slut. Gick två meter in till sovrummet och däckade. Vaknade vid ett tillfälle och såg på klockradion att hon var 04.22, somnade om och vaknade sedan igen men då var klockan 03.14 Hur kan det komma sig? Jag måste alltså ha sett fel första gången för den här gången är jag riktigt vaken. Började läsa ut min bok som jag började med på Arlanda. Oj, nu blir det ett boktips!

Innan döden kom av Elisabeth George var en väldigt bra bok. Men man måste nog ha läst de tidigare böckerna av henne som handlar om Kommissarie Lynley för att uppskatta den här.

 

Messade syster (klockan var 20.00 hemma) om att jag inte hunnit köpa telefonkort än men att jag ska göra det. Allt var bra där hemma, hon frågade om jag kollade på film. Så nu sitter jag här klockan 6.30 på morgonen och kollar på tv.

 

Gick och åt frukost vid 8 tiden, det var 4 månader sedan jag åt bacon, egg on toast. Det var jättegott nu också. Jag tog en liten promenad sedan gick jag tillbaka till lägenheten. Ngaire kom klockan 10.30, det var jätteroligt att ses igen. Hon berättade att hon delade flyg med Andrew, han berättade att de inte sett hajar på en vecka. Jag vill inte höra mer. Vi tog en taxi till stan för det är Australiens nationaldag och det är festival på stan. Men vi gick där och upptäckte att den var rätt liten. Så efter två timmar åkte vi tillbaka till hotellet och åt en lunch i restaurangen. Jag beställde kycklingsallad med feta, det var både päron och nötter i den så det gick så där. Vi satt där i restaurangen ett bra tag innan vi rörde lite på oss. Vi tog en liten promenad sedan till lägenheten och kollade tv. Vi hade bokat bort till klockan 19 så då gick vi och käka middag. När vi satt där så kom Andrew och Jen gående förbi oss, de satt med några andra ute på verandan. Men Andrew kom fram och hälsade på oss, trevligt. Sedan kom både Jen och Tim förbi innan de skulle vidare och äta. Det satt några vid bordet bredvid som förmodligen ska med i morgon. De lyssnade när Andrew sa åt oss att ta hand om gästerna när vi är ombord, för de skulle gå till kiropraktor på morgonen. Så nu längtar vi tills i morgon, så om jag går och lägger mig nu så är det morgon fortare. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 29 september 2011 15:43

Jag kommer inte att blogga något mer.

Av Louise - 31 augusti 2011 07:31

Jag tar en paus i bloggandet, ha det så bra så länge!     ...

Av Louise - 26 augusti 2011 20:32

En kollega har bekräftat att det är en IKEA prislapp som hänger under bordet på Fritidsresors reklamfilm. Hon kollade till och med upp vad bordet heter så jag är nöjd. Ibland tycker folk att jag överdriver eller att jag ser i syne, men inte den här g...

Av Louise - 25 augusti 2011 21:38

Har ni tänkt på i Fritidsresors reklamfilm att under bordet hänger lappen från IKEA. På IKEA har ju varje möbel en vit lapp hängandes där det står var man hittar den på ta själv lagret osv. Jag är helt säker på att det är en sådan lapp som hänger und...

Av Louise - 24 augusti 2011 09:24

I morse tog jag mig en promenad vid jobbet. Det har inte helt fel, det är ju inte någon direkt naturplats men helt okej väg. Det kommer bli bra sedan när det blir mörkare då det finns lampor och det är alltid folk i rörelse.   I går var det en jo...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards