Louise Dagbok

Direktlänk till inlägg 28 januari 2009

Snälla gud låt mig se en vithaj.

Av Louise - 28 januari 2009 21:25

Vi gick upp vid 7.30 och fick frukosten serverad. Det var verkligen jättegott. Ner och duscha och sätta på sig badkläder.

 

De andra ville åka in och se sälarna på ön, men jag och Ngaire stannade kvar ombord. Vi har ju varit med om detta tidigare. Vi satt och solade oss istället. Helt plötsligt så skrek kapten till oss, det var 4 delfiner som simmade runt fören på båten. De simmade omkring en liten stund, jag hann ta några bilder. Men annars var det dött.

 

När de andra kom tillbaka så var det lunch, det blev lasange och den var riktigt bra. Serverades med sallad och vitlöksbröd. Sedan så började vi dyka. Ngaire, jag och Paul gick ner med Andrew. Det var två stora StingRays som simmade runt oss, det var helt fantastiskt. Jag fick nog några bra bilder. Vi var nere på 23.4 m och det var riktigt gungigt. Vi svingades runt ordentligt. När vi kom upp så gick nästa grupp ner med Tim, de hade sett en Seadragen. När vi gick ner igen med Andrew så försvann Andrew från buren. Jag såg honom senare lite längre bort, han fångade en Lobster. När han lämnade den i buren så stack han iväg igen. Vi andra fotograferade en stor StingRay. Men sedan blev Paul orolig och ville ha min uppmärksamhet. Han menade på att Andrew var borta och vi måste upp, enligt datorn så var får tid ute snart.  Jag visade honom kniven och han började slå på buren, nu betyder det att vi har hajar runt buren. Andrew kom efter några minuter, han smög sig fram. När han såg att vi inte var illa ute så kom han in i buren och vi började vår uppfärd. Vi var nere på 26 m så det tar en liten stund. Vi måste ju stanna på 5 m i 5 minuter.

 

De andra åkte inte ner igen, nu var det färdigdykt för idag. Men Andrew frågade alla om vi ville åka ut med båten och gå iland och ta en drink med sälarna. Vi hakade på, det var rätt skoj. Sälarna blev riktigt förbannade när vi tog deras klippa. När vi kom tillbaka från vår drinkfärd så var det dags för middag. Idag blev det kyckling och sallad. Men vi åt middag så sent så jag blev jättetrött. Så det var dags att gå till sängs redan vid 22 tiden.

 

Ngaire kom en stund efter, jag låg och lyssnade på Snömannen. Nu är det dags att börja snarka.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 29 september 2011 15:43

Jag kommer inte att blogga något mer.

Av Louise - 31 augusti 2011 07:31

Jag tar en paus i bloggandet, ha det så bra så länge!     ...

Av Louise - 26 augusti 2011 20:32

En kollega har bekräftat att det är en IKEA prislapp som hänger under bordet på Fritidsresors reklamfilm. Hon kollade till och med upp vad bordet heter så jag är nöjd. Ibland tycker folk att jag överdriver eller att jag ser i syne, men inte den här g...

Av Louise - 25 augusti 2011 21:38

Har ni tänkt på i Fritidsresors reklamfilm att under bordet hänger lappen från IKEA. På IKEA har ju varje möbel en vit lapp hängandes där det står var man hittar den på ta själv lagret osv. Jag är helt säker på att det är en sådan lapp som hänger und...

Av Louise - 24 augusti 2011 09:24

I morse tog jag mig en promenad vid jobbet. Det har inte helt fel, det är ju inte någon direkt naturplats men helt okej väg. Det kommer bli bra sedan när det blir mörkare då det finns lampor och det är alltid folk i rörelse.   I går var det en jo...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards